عصر بازار

سرپرست وزارت امور اقتصادی و دارایی در مجمع عمومی تاکید کرد:

تداوم حرکت صنعت بیمه به سمت تخصصی شدن بیمه ها

عصر اعتبار- برنامه صنعت بیمه کشور به سمت تخصصی شدن شرکت های بیمه ای، حرکت شایسته و مهمی است که باید بطور جدی تری به آن پرداخته شود.

تداوم حرکت صنعت بیمه به سمت تخصصی شدن بیمه ها
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، سرپرست وزارت امور اقتصادی و دارایی در مجمع عمومی سالیانه عادی بیمه مرکزی با بیان مطلب بالا گفت: سمت و سوی بیمه مرکزی به سمت ارائه مجوز بیمه های تخصصی مانند بیمه های زندگی، در شرایط کنونی به نفع جامعه خواهد بود.
    دکتر سید رحمت الله اکرمی در بخش دیگری از سخنان خود بر بهره گیری از حداکثر ظرفیت قانونی شورای عالی بیمه به عنوان نهاد عالی قانونگذاری صنعت بیمه تاکید کرد و گفت: برای تحقق اهداف از پیش تعیین شده باید از تمامی قابلیت های قانونی و تخصصی بیمه استفاده کرد.
    رئیس مجمع بیمه مرکزی ادامه داد: با توجه به تخصصی بودن فعالیت های بیمه مرکزی، تمرکز بر تایید صلاحیت فنی و تخصصی مدیران ارشد صنعت بیمه، بسیار مهم و کلیدی است که نشان می دهد همه مدیران و افرادی که در شرکت های بیمه فعال هستند نیروهای قابل اتکایی هستند.
    سرپرست وزارت امور اقتصادی و دارایی با اشاره بحث توانگری شرکت های بیمه ای، وضعیت شرکت بیمه ایران را به عنوان تنها شرکت بیمه دولتی، چندان رضایت بخش ندانست و تاکید کرد که با توجه به دولتی بودن این شرکت، باید به این موضوع عنایت ویژه شود.
    دکتر اکرمی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به عوارض تعریف شده در صنعت بیمه گفت: استدلال ابتدایی قانونگذار برای اجرای این موضوع کاهش خسارتها و کمک به شرکت های بیمه بود ولی اگر با اعمال این عوارض، هدف اصلی تعریف شده، محقق نمی شود، باید با مطالعه و بررسی استدلال کنید که اجرای این برنامه تاکنون هدف اصلی را محقق نکرده است تا بازنگری در این برنامه صورت پذیرد.
    رییس مجمع بیمه مرکزی در پایان سخنان خود ضمن ابراز رضایت از گزارش ارائه شده توسط رییس کل بیمه مرکزی و با تاکید بر توجه بیمه مرکزی بر فرهنگ سازی گفت: توجه به بحث بیمه و آموزش بیمه ای باید از سنین پایین شروع شود و تمرکز صنعت بیمه مرکزی بر این موضوع قابل تقدیر است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی