عصر بازار

سخنگوی قوه قضاییه خبرداد:

۶۰۰ شکایت از سکه ثامن

عصر اعتبار- سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به ۶۰۰ شکایت در خصوص موسسه سکه ثامن گفت: حکم قطعی ۶ نفر از کارمندان گمرک به اتهام اخذ رشوه و حکم چهار نفر دیگر به اتهام پرداخت کننده رشوه اعلام کرد.

۶۰۰ شکایت از سکه ثامن
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای در یکصد و سی و یکمین نشست خبری خود در جمع خبرنگاران افزود: پرونده‌ای با چند متهم داشتیم که اغلب متهمان آن کارمندان گمرک بودند، حکمشان در شهریور ماه قطعی شد که این پرونده مربوط به تخلفات صورت گرفته در گمرک بوشهر بوده است.

    وی گفت: بهنام نوروزی فرزند رستم مدیر کل گمرک و ناظر گمرکات استان بوشهر بود که به اتهام رشوه به پنج سال حبس، 74 ضربه شلاق، انفصال دائم از خدمات دولتی و به 13 میلیارد و 180 میلیون ریال رد مال بابت اخذ رشوه و به جزای نقدی معادل همین مبلغ محکوم شد.

    محسنی اژه‌ای افزود: فرد بعدی امید محمدی فرزند نجف کارشناس گمرک بود که به اتهام اخذ رشوه به سه سال حبس، 74 ضربه شلاق، سه سال انفصال موقت از خدمات دولتی و پرداخت رد مال به مبلغ 10 میلیارد و 500 میلیون ریال و جزای نقدی به میزان همین مبلغ محکوم شد.

    سخنگوی قوه قضاییه گفت: فرد بعدی الله قلی کمانی فرزند امیر علی، کارشناس گمرک بود که به اتهام اخذ رشوه به دو سال حبس، 74 ضربه شلاق، سه سال انفصال موقت از خدمات دولتی و پرداخت هفت میلیارد و 162 میلیون و 500 هزار ریال رد مال بابت اخذ رشوه و به میزان همین مبلغ جزای نقدی محکوم شد.

    وی گفت: نفر چهارم حمید جعفری فرزند حبیب الله، کارشناس گمرک بود که به اتهام اخذ رشوه به دو سال حبس، 74 ضربه شلاق، سه سال انفصال از خدمات دولتی و پرداخت پنج میلیارد و 188 میلیون و 900 هزار ریال بابت رد مال به جهت اخذ رشوه و به همین میزان به جزای نقدی محکوم شد و نفر پنجم علمدار کرمی فرزند محمد شریف کارشناس گمرک بود که به اتهام اخذ رشوه به دو سال حبس، 74 ضربه شلاق، سه سال انفصال از خدمات دولتی و دو میلیار دو 50 میلیون ریال رد مال به جهت اخذ رشوه و به همین میزان مبلغ به جزای نقدی محکوم شد.

    نفر ششم سید اسحاق بهنیاپور فرزند سید یعقوب کارشناس گمرک بود که به اتهام اخذ رشوه به دو سال حبس، سه انفصال از خدمات دولتی، 74 ضربه شلاق و پرداخت یک میلیارد و 810 میلیون ریال به عنوان رد مال بابت اخذ رشوه و به پرداخت جزای نقدی به همین میزان محکوم شد.

    محسنی اژه‌ای گفت: در این پرونده آقایان مهدی رضایی فرزند فتاح، عبدالرسول شاکیان فرزند کرم، نوید گودرزی فرزند علی، سعید تفضیلی فرزند نادعلی و محسن بردستانی فرزند محمد نیز به اتهام پرداخت رشوه در این پرونده محکوم شدند و البته این افراد شلاق و انفصال از خدمت ندارند و میزان حبس آنها نیز کمتر است.

    معاون اول قوه قضاییه در پاسخ به سوالی در خصوص ورشکستگی شرکت فروش سکه ثامن گفت: هرکسی آمد و گفت بیایید طلا و سکه خود را در اختیار من قرار دهید تا سود به شما بدهم مردم تردید کنند و سرمایه خود را در اختیار نگذارند اما غفلت صورت می‌گیرد.

    وی ادامه داد: اینکه جرمی واقع شده یا نه با نظر قاضی است. فرد اصلی در دسترس نیست و برخی خبرها حکایت از خروج وی از کشور دارد. تاکنون 600 نفر شکایت کردند اما نمی دانم چه مقدار از اموال شناسایی شده یا می شود.

    سخنگوی قوه قضاییه گفت: این فرد حساب‌های متعدد دارد که مسدود شده‌اند اموال هم در حال شناسایی است. این فرد اگر خارج هم نشده باشد ممنوع‌الخروج است. محسنی اژه‌ای گفت: مردم از قوه قضاییه تقاضای بازگشت اموال را دارند اما باید اموال وجود داشته و شناسایی شوند، ما نهایت تلاش را می‌کنیم اما اموال به اندازه شکایت شکات نیست. 600 نفر تاکنون شکایت کرده‌اند اما جمع‌بندی میزان کلاهبرداری مشخص نیست.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی