عصر بازار

مرکز آمار اعلام کرد:

تورم شهریور به ۱۱.۳ درصد رسید

عصر اعتبار- مرکز آمار ایران از افزایش تورم خانوارهای شهری و کشوری خبر داد و اعلام کرد که تورم شهرور به ۱۱.۳ درصد رسید.

تورم شهریور به ۱۱.۳ درصد رسید
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، نرخ تورم شهری از سوی مرکز آمار ایران اعلام شده که بر این اساس خانوارهای کشور به طور میانگین ٢٥,٧ درصد بیشتر از شهریور ١٣٩٦ برای خرید یک «مجموعه کالا و خدمات یکسان» هزینه کردند که نسبت به این اطلاع در ماه قبل (١٩.٣ درصد) ٦.٤ واحد درصد افزایش یافته است. نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به شهریور ماه ١٣٩٧ به ١١.٣ درصد رسید که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل (٩.٧ درصد) ١.٦ واحد درصد افزایش نشان می دهد.

    در شهریور ماه ١٣٩٧ عدد شاخص کل (١۰۰=١٣٩٥) به ١٣٤,٦ رسید که نسبت به ماه قبل ٥.٤ درصد افزایش نشان می دهد. در این ماه درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل ٢٥,٧ درصد می باشد؛ یعنی خانوارهای کشور به طور میانگین ٢٥,٧ درصد بیشتر از شهریور ١٣٩٦ برای خرید یک «مجموعه کالا و خدمات یکسان» هزینه کردند که نسبت به این اطلاع در ماه قبل (١٩,٣ درصد) ٦.٤ واحد درصد افزایش یافته است. نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به شهریور ماه ١٣٩٧ به ١١.٣ درصد رسید که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل (٩,٧ درصد) ١.٦ واحد درصد افزایش نشان می دهد.

    شاخص قیمت در گروه عمده «خوراکی ها، آشامیدنی ها و دخانیات» نسبت به ماه قبل ٦,٤ درصد و در گروه عمده «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» ٥.۰ درصد افزایش نشان می دهد. درصد تغییرات قیمت در ماه جاری نسبت به شهریور ماه ١٣٩٦ برای این دو گروه به ترتیب ٣٦.١ و ٢١.٧ درصد می باشد.

    افزایش نرخ تورم خانوارهای شهری کشور

    شاخص قیمت کل برای خانوارهای شهری کشور در شهریور ماه ١٣٩٧ به عدد ١٣٤,٤ رسید که نسبت به ماه قبل ٥.٣ درصد افزایش نشان می دهد. درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل ٢٥,٧ درصد است که نسبت به ماه قبل (١٩,٤ درصد) ٦.٣ واحد درصد افزایش داشته است.

    افزایش نرخ تورم خانوارهای روستایی کشور

    شاخص قیمت کل برای خانوارهای روستایی کشور در شهریور ماه ١٣٩٧ به عدد ١٣٥,٥ رسید که نسبت به ماه قبل ٥.٨ درصد افزایش نشان می دهد. درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل ٢٦,١ درصد است که نسبت به ماه قبل (١٨,٨ درصد) ٧.٣ واحد درصد افزایش داشته است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو