عصر بازار

مردم برای دلار گران هول می‌زنند

عصر اعتبار- قیمت دلار بار دیگر بالارفته است؛ آن‌هم در شرایطی که کسی دلیل منطقی برای آن سراغ ندارد. فعالان بازار ارز می‌گویند هر چقدر دلار گران‌تر می‌شود مردم برای خرید آن بیشتر هول می‌زنند.

مردم برای دلار گران هول می‌زنند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، امروز (یکشنبه) بازار ارز بار دیگر شاهد جهش قیمت‌ها بود؛ به طوری‌که دلار که از صبح با 14 هزار 500 تومان و حتی کمتر معاملات خود را شروع کرده بود تا لحظه مخابره این گزارش به  14 هزار و 800 تومان هم رسید. همچنین یورو از حدود 16 هزار و 900 تا 17 هزار و 200 تومان رشد کرد. صرافی‌هایی که ارز خدماتی(مسافرتی، درمانی و ...) می فروشند و البته تعداشان بسیار محدود است، برای دلار تا 14 هزار 400 و یورو تا 17 هزار و 150 تومان قیمت‌گذاری کردند.

    گذری بر بازار دلار فروشان خیابان فردوسی از این حکایت دارد که معاملات در بازار خیلی بالا نیست، اما کم تقاضا هم نبوده است. فعالان بازار می‌گویند دلیل خاصی برای گرانی امروز دلار وجود نداشت و بیشتر بدون اینکه خبر منفی وجود داشته باشد بازار با رشد قیمت مواجه شد، ما هم نمی دانیم چرا یکباره باید این همه بازار درگیر نوسان باشد.

    برخی دلالان می‌گویند جالب اینجاست که هر وقت دلار گران‌تر می‌شود، تقاضا هم برای خرید بالاتر می‌رود. البته تصور بر این است که بازهم گران‌تر می‌شود برای همین برای آن هول می‌زنند  که این افزایش تقاضا قیمت‌ها را هم تحت تاثیر قرار می‌دهد. برخی فعالان بازار هم معتقدند اخبار ضد ونقیض درباره  مسائل سیاسی و شرایط بین الملل همواره بر بازار اثر داشته و این روزها هم این دست خبرها کم نیست و می‌تواند  عامل نوسان باشد.

    در مجموع فعالان بازار ارز با توجه به شرایط موجود پیش‌بینی دقیقی از روزهای پیش روی بازار آزاد نداشته و می‌گویند این بازار تکلیف و منطق ندارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی