عصر بازار

بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی در استان گلستان پرداخت شد

عصر اعتبار- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان با اشاره به پرداخت بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی در گلستان، گفت: دولت با ارائه تسهیلات در بخش اشتغال روستایی از بیش از ۳۰۰ رشته شغلی در استان گلستان حمایت می‌کند.

بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی در استان گلستان پرداخت شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، سعید مازندرانی در جمع دهیاران در بخشداری چشمه‌ساران اظهار داشت: تاکنون بیش از 150 میلیارد تومان تسهیلات در بخش اشتغال روستایی پرداخت شد که 35 درصد آن مربوط به دامداری است در حالی که بیش از 300 رشته شغلی در طرح اشتغال روستایی مورد حمایت دولت هستند.

    وی در این جلسه که با حضور ابراهیمی نماینده مجلس برگزار شد، با اشاره به اینکه تمرکز طرح‌ها بر روی یک ظرفیت خاص در استان می تواند یک آسیب باشد، افزود: فرآورده های دامی، سردخانه، گیاهان دارویی، صنایع چوبی، گلخانه، صنایع دستی، صنایع غذایی و بسیاری دیگر از رشته‌های بخش خدمات، کشاورزی و صنعت مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

    مازندرانی بیان کرد: در موضوع شیلات ظرفیت های بسیار خوبی در استان وجود دارد و برای حمایت، از طرح‌های شیلاتی استقبال می‌کنیم. هرچند یکی از مشکلات اساسی در بحث شیلات مجوزهای مربوط به آب است.

    مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان در خصوص وثایق و تضامین بانکی تصریح کرد: افرادی که مشکل ضمانت دارند می توانند با مراجعه به بانک توسعه تعاون و از طریق صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری و با چک و سفته تا سقف 250 میلیون تومان ضمانت‌نامه بانکی دریافت کنند.

    علیرضا ابراهیمی نماینده شهرهای آزادشهر، رامیان و بخش های فندرسک و چشمه ساران اظهار کرد: وضعیت اقتصادی امروز شرایط سختی را برای مردم به دنبال داشته است و این درحالی است که نظام سلطه و استکبار با همراهی کشورهای عربی منطقه قصد بر زمین زدن نظام اسلامی و دور کردن مردم از حاکمیت را دارند.

    وی تصریح کرد: شرایط کشور با توجه به چهل سالگی انقلاب بسیار حساس است و دشمن به زبان می‌آورد که ایران نباید جشن چهل سالگی را برپا کند.

    ابراهیمی با اشاره به اینکه فشارها بر مردم و ملت از ابتدای انقلاب بوده و در حال حاضر شکل جدی‌تری به خود گرفته است، تاکید کرد: همه مسئولان باید تلاش کنند دغدغه مردم را داشته باشند و برای رفع مشکلات آنها تمام توان خود را بکار گیرند.

    وی مشکل بخش چشمه ساران نبود سرمایه گذار عنوان کرد و ابراز امیدواری کرد با استفاده از ظرفیت تسهیلاتی که به استان اختصاص پیدا کرده، شاهد رونق اقتصادی به ویژه در روستاها باشیم.

    جفایی بخشدار چشمه ساران نیز به ظرفیت‌های این بخش اشاره کرد و گفت: در بخش چشمه‌ساران افراد مبتکر و آماده به کار داریم اما به دلیل نبود سرمایه گذار این ظرفیت مغفول مانده است.

    وی افزود: صنعت زغال، استفاده از رودخانه برای پرورش ماهیان گرم آبی و سردآبی و همچنین استفاده از ارزش افزوده زرشک تولیدی این منطقه می‌تواند سبب اشتغال پایدار در بخش چشمه‌ساران شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی