عصر بازار

رئیس اتحادیه مشاوران املاک:

بهترین زمان خرید مسکن فرا رسیده است

عصر اعتبار- رئیس اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به تاثیر افزایش نرخ اجاره بها برحاشیه نشینی مردم گفت: بهترین زمان خرید مسکن فرا رسیده است.

بهترین زمان خرید مسکن فرا رسیده است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از میزان، قلی خسروی با اشاره به کاهش آمار معاملات در بازار مسکن بیان کرد: رکود چندانی در بازار مسکن ایجاد نشده، اما آمار‌ها نشان می‌دهند که میزان معاملات در چند ماه گذشته روند خوبی داشته است.

    وی در ادامه افزود: در حال حاضر میزان معاملات نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته و این به معنای کسادی در بازار ساخت و ساز است.

    رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان کاهش قدرت خرید مردم در بازار مسکن تصریح کرد: قدرت خرید مردم نشان می‌دهد این بازار دیگر کشش افزایش قیمت ندارد بنابراین قیمت مسکن بیش از این رشد نخواهد کرد.

    قلی خسروی در خصوص تاثیر شرایط اقتصادی بر کشور بیان کرد: امیدواریم وضعیت اقتصادی و تحولات سیاسی در چند ماه آینده بتواند اثر مثبتی بر این بازار بگذارد.

    وی با اشاره به فرا رسیدن زمان خرید مسکن تاکید کرد: کسانی که خریداران واقعی مسکن هستند خرید را به ماه‌های آینده موکول نکنند، اما سرمایه‌گذاران در بازار ساخت و ساز برای خرید دست نگه دارند.

    رئیس اتحادیه مشاوران املاک در ادامه با اشاره به تاثیر نرخ اجاره بها بر حاشیه نشینی مردم اظهار کرد: در بخش رهن و اجاره نیز با افزایش قیمت‌ها توان مردم برای اجاره بسیار پایین آمده است و کوچ به سمت شهرک‌های اقماری تهران زیاد شده است.

    قلی خسروی عنوان کرد: با توجه به اینکه به افزایش قیمت اجاره مردم توان پرداخت اجاره بها را ندارند و به ناچار به منطقه پایین‌تر از محل خود می‌روند و این امر طبیعی است که در سال‌های 68، 86 و 91 هم مردم این شرایط را تجربه کرده اند.

    وی توضیح داد: با توجه به افزایش نرخ اجاره بها وخرید مسکن باید فکری برای دهک‌های پایین جامعه داشته باشیم و با ساخت خانه و عرضه آن، تقاضا و قیمت را کنترل کنیم.

    رئیس اتحادیه مشاوران املاک تصریح کرد: هیچ اعتقادی به خانه‌های خالی ندارم، زیرا این خانه‌هایی که در سال 86 یا 91 پایان کار گرفته است برای اجاره و رهن در اختیار مردم قرار می‌گیرد، زیرا هیچ کسی خانه خود را خالی نگه نمی‌دارد.

    قلی خسروی در انتها خاطر نشان کرد: باتوجه به برنامه‌های اخیر دولت به نام مسکن امید، باید بافت‌های فرسوده تقویت شود و این امر جلوی نابسامانی بازار خرید و فروش، تورم و افزایش قیمت مسکن می‌گیرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو