عصر بازار

کاهش مجدد روپیه در برابر دلار

عصر اعتبار- در روزی که دلار در برابر بسیاری از ارزهای کشورهای نوظهور پیشروی کرد، روپیه هند نیز پس از چندین روز افزایش، در برابر دلار نزولی شد.

کاهش مجدد روپیه در برابر دلار
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، معامله گران ارز می‌گویند یکی از دلایل اصلی صعود دلار، لغو مذارکات تجاری بین آمریکا و چین توسط چین بوده است. بورس هند نیز در معاملات امروز 200 واحد ریزش کرد که نماد بانکی بیش از سایر نمادها زیان ده بود.

    در مبادلات ارزی، هر دلار مجددا از 72 روپیه گذشت و به 72.49 روپیه رسید. روپیه در برابر سایر ارزهای مهم نیز نزولی بود به گونه ای که هر یورو به 85.438 روپیه، هر پوند به 95.201 روپیه و هر فرانک سوئیس 75.721 به روپیه افزایش یافتند.

    دلار در برابر سایر ارزهای نوظهور نیز افزایشی بود: هر دلار به 37.22 پزو، 1.374 دلار استرالیا، 6.856 یوان چین و 1117.62 وون کره جنوبی رسید.

    دولت اعلام کرده بود گام‌های متعددی برای کنترل بیشتر بر روند کاهشی روپیه اتخاذ خواهد کرد. آرون جاتلی- وزیر دارایی هند گفته است این اقدامات شامل: کاهش واردات اقلام غیر ضروری، تسهیل قوانین استقراض خارجی برای بخش تولید و سخت‌گیری کمتر بر اوراق قرضه مبتنی بر روپیه خواهد بود. وی هم چنین گفت اطمینان دارد دولت به هدف خود برای رساندن کسری بودجه به 3.3 درصد از تولیدات ناخالص داخلی خواهد رسید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی