عصر بازار

با «اتمام مهلت ثبت نام اینترنتی»؛

نوبت بندی پرداخت وام ضروری ۵ میلیونی به بازنشستگان اعلام شد

عصر اعتبار- برای تسهیلات وام ضروری ۵ میلیون تومانی صندوق بازنشستگی کشوری ۲۳۴ هزار و ۶۸۹ نفر از بازنشستگان و موظفین صندوق بازنشستگی کشوری، درخواست خود را در این سامانه اینترنتی ثبت کردند.

نوبت بندی پرداخت وام ضروری ۵ میلیونی به بازنشستگان اعلام شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، جمشید تقی زاده مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: مهلت یک ماهه «ثبت نام اینترنتی وام ضروری بازنشستگان و موظفین در سال 97» روز شنبه 31 شهریور 97 به پایان رسید و 234 هزار و 689 نفر از بازنشستگان و موظفین تحت پوشش درخواست خود را در سایت صندوق بازنشستگی کشوری به نشانی cspf.ir، ثبت کردند.

    تقی زاده با اشاره به اینکه قول دادیم تا در مهرماه پرداخت وام آغاز شود، اظهار داشت: قرار است با همکاری بانک صادرات، آغاز پرداخت وام طی مراسمی همزمان با همایش گرامی داشت هفته دفاع مقدس انجام شود و نتایج نوبت بندی دریافت وام 5 میلیون تومانی برای بازنشستگان متقاضی که درخواست آن ها در سامانه اینترنتی ثبت شده است، بر روی سایت صندوق قرار گیرد و تلاش می کنیم تا 10 روز آینده پرداخت وام به 30 هزار نفر نخست انجام شود.

    وی با بیان اینکه ثبت نام اینترنتی وام ضروری 5 میلیون تومانی بازنشستگان کشوری، به مدت یک ماه از اول شهریور همزمان با هفته دولت آغاز و تا 31 شهریور 97 در سایت صندوق بازنشستگی کشوری انجام شد، گفت: مراسم گرامی داشت هفته دفاع مقدس در هفته جاری در تهران و با حضور مقامات کشوری و لشکری برگزار می شود که یکی از برنامه های این همایش اجرای مراسم نمادین آغاز پرداخت وام ضروری است.

    تقی زاده با بیان اینکه امسال با همکاری بانک صادرات ایران 2هزار میلیارد تومان اعتبار برای ارائه تسهیلات قرض الحسنه وام ضروری تخصیص یافته است، گفت: این وام به مبلغ 5 میلیون تومان با کارمزد 4 درصد است که برای 400 هزار نفر در نظر گرفته شده بود که با توجه به ثبت حدود 243 هزار نفر از بازنشستگان در کل کشور، این تسهیلات به همه درخواست های ثبت شده تعلق خواهد گرفت. همچنین ارائه تسهیلات باقیمانده طی ماه های آینده مجدداً از طریق ثبت نام اینترنتی به بازنشستگان تحت پوشش انجام می شود.

    وی تصریح کرد: این تسهیلات در هر ماه به 30 هزار بازنشسته متقاضی با توجه به اعتبارات بانک پرداخت می شود که بنابراین با توجه به تعداد ثبت نام کنندگان، طی 6 یا 7 ماه به حساب همه متقاضیان واریز خواهد شد. مدت بازپرداخت وام ضروری نیز 36 ماه است که پس از پرداخت، ماهانه 150 هزار تومان از حساب وام گیرنده کسر خواهد شد.

    مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری همچنین اعلام کرد: از تعداد درخواست های ثبت شده، بیشترین آمار ثبت درخواست وام ضروری 5 میلیون تومانی، مربوط به استان های تهران با 37 هزار و 380 نفر، فارس با 17 هزار و 730 نفر، اصفهان با 17 هزار و 705 نفر، خراسان رضوی با 17 هزار و 243 نفر، و مازندران با 13 هزار و 403 نفر است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی