عصر بازار

ادامه رکودشکنی های بورس با رشد ۶ هزار واحدی شاخص

عصر اعتبار- شاخص کل بورس تهران امروز با رشد ۵۸۴۷ واحدی به رقم ۱۷۴۴۷۱ واحدی رسید. نمادهای فارس ، فولاد و کگل بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشتند. ارزش معاملات خرد در بورس تهران امروز معادل ۱۶۹۹ میلیارد تومان به ثبت رسید.

ادامه رکودشکنی های بورس با رشد ۶ هزار واحدی شاخص
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از عصر بازار، در بازار امروز شاخص کل متاثر از رشد نمادهای فارس، فولاد، کگل، فملی، پارس، تاپیکو، اخابر، با افزایش 5993 واحدی روبرو شد. رشد نرخ ارز در ساعات پایانی بازار ارز در روز گذشته و همچنین اخبار مساعد از تصویب لوایح قوانین مبارزه با پولشویی در کنار امید به انتشار گزارشهای مناسب 6 ماهه و البته رشد قیمت جهانی نفت از جمله دلایل رشد بازار در روز جاری بود.
    در جریان معاملات روز جاری شاهد ادامه رکوردشکنی بازار با صعود حدود 6000 واحدی شاخص کل بودیم ، صفوف خرید پرحجم و معاملاتی به ارزش بیش از 2400 میلیارد تومان از نکات قابل توجه بازار امروز بود.
    در گروه خودرو همسو با جو کلی بازار شاهد رشد اکثر نمادها بودیم. تقاضا به نسبت نمادهای ارز محور قوی نبود و به نظر سرمایه گذاران در این گروه چشم به اخبار سیاسی پیش رو خواهند داشت.
    امروز معاملات اکثر گروهها صف خرید و یا اقلا سبزپوش بودند، بازار  به ویژه گرایش به گروه های بزرگ داشت. فلزات اساسی، محصولات شیمیایی، معدنی ها و فراورده های نفتی در کانون توجه بودند.
    در گروه انبوه سازی جو معاملات همسو با کلیت بازار مثبت بود. وساخت، ثاژن، آ اس پ و ثامان پس از بازگشایی رشد 10 درصدی را تجربه کردند و نمادهای ثپردیس، ثنوسا، ثرود، وتوس و وآذر نیز به سقف مجاز قیمتی رسیدند.
    در حمل و نقلی ها حکشتی و حتوکا به دلیل نوسان قیمت متوقف شده اند و معاملات نمادهای حسینا، حپارسا، حآسا، حتاید و حریل  نیز با صف خرید روبرو شدند  و توریل نیز پس از شفاف سازی در رابطه با نوسان قیمتی رشد 10 درصدی را تجربه کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی