عصر بازار

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خبر داد:

شرکت های اروپایی تحت تاثیر بیانیه های سیاسی قرار نمی گیرند

عصر اعتبار- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس می گوید از آنجایی که شرکت های اقتصادی چند ملیتی هستند برای همکاری با ایران تحت تاثیر بیانیه های سیاسی قرار نمی گیرند.

شرکت های اروپایی تحت تاثیر بیانیه های سیاسی قرار نمی گیرند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خبرگزاری خانه ملت، احمد انارکی محمدی با اشاره به بیانیه مشترک ظریف و موگرینی بعد از نشست گروه 1+4 اظهار داشت: با وجود بیانیه هایی که مشترک بین ایران و اتحادیه اروپا امضا می شود شاهدهستیم که شرکت های خارجی از قراردادهای خود با ایران خارج می شوند.

    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر کشور و فشارهایی که آمریکا به کشورهای اروپایی و ایران می آورند خروج شرکت ها از قرارداد با ایران طبیعی است.

    نماینده مردم انار و رفسنجان در مجلس دهم شورای اسلامی گفت: با این وجود وزیر امور خارجه کشور به عنوان نماینده ایران با نماینده اتحادیه اروپا مذاکراتی را دنبال می کنند تا بر فشار و جوی که علیه ایران ایجاد شده است فائق آیند، بیانیه ها مقدمات کار محسوب می شوند.

    وی بیان داشت: امیدواریم بیانیه های بر شرایط اقتصادی و همکاری با فعالان اقتصادی اروپایی منجر شود  اما از آنجایی که شرکت ها و فعالان اقتصادی چند ملیتی هستند و به عبارتی تابع دولت ها نیستند باید گفت بیانیه های سیاسی تاثیری بر تصمیم گیری های شرکت های اقتصادی ندارد.

    انارکی محمدی در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه فعالان اقتصادی کاری به بیانیه ها ندارند، گفت: فعالان اقتصادی اروپایی کمتر تحت تاثیر بیانیه های قرار می گیرند

    این نماینده مجلس تاکید کرد: البته این بیانیه ها بر همکاری شرکت ها و بانک های کوچک و متوسط تاثیر مثبت دارد و می توانیم برای همکاری با آنها با تکیه بر بیانیه مشترک پیش برویم.

    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با وجود واقعیاتی که از بیانیه ها وجود دارد اما امیدواریم با این بیانیه ها مقدمات برای بهبود شرایط فراهم شود چرا که سیاست های کلی نظام و تصمیم گیری ها روشن است فقط باید صبر کرد.

    به گزارش خبرگزاری خانه ملت، در 2 بند بیانیه مشترک ظریف و موگرینی آمده است اعضا بر اراده خود برای حمایت از آزادی فعالان اقتصادی در تعقیب کسب‌وکار مشروع با ایران، در تطابق کامل با قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل، تأکید کردند.

    اعضا همچنین فعالیت‌های فشرده و پیشرفت‌های ماهوی که تاکنون صورت گرفته است، تشدید گفت‌وگوهای فنی، تلاش‌هایی که برای حفظ و تقویت روابط دوجانبه اقتصادی انجام می‌شود، بسیج منابع قابل توجه توسط همه اعضا، از جمله با کشورهای ثالث علاقمند برای حمایت از برجام و پیگیری به‌موقع و مؤثر عادی‌سازی روابط تجاری و بازرگانی با ایران را مورد توجه و تأکید قرار دادند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو