عصر بازار

همکاری ایران و ژاپن در زمینه کسب وکارهای نوین

عصر اعتبار- سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران و شرکت جترو ژاپن در زمینه توسعه کسب و کارهای نوین باهمدیگر همکاری می کنند.

همکاری ایران و ژاپن در زمینه کسب وکارهای نوین
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از صداو سیما ، مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران پس از دیدار با نماینده شرکت جترو ژاپن در ایران با اعلام این خبر افزود: ما علاقمند به ارتباط با واحدهای SME و استارت آپ های کشور ژاپن هستیم و کارشناسان ما در جلسات کارشناسی ظرف 15 روز آینده اعلام می کنند که در این دو حوزه چه نوع همکاری هایی را می توانیم انجام دهیم.
    صادق نجفی با اشاره به برگزاری هجدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت در 24 مهرماه در تهران، تصریح کرد: این نمایشگاه فرصتی برای ارتباط واحدهای تولیدی کوچک و متوسط دو کشور در قالب B2B خواهد بود و وقتی SME ها به هم نزدیک شوند خودشان در رابطه با نوع همکاری‌های میان خود به نقطه مشترکی خواهند رسید.
    وی همچنین به همکاری های کوتاه مدت ایران با جترو ژاپن اشاره کرد و گفت: در زمینه آموزش، انتقال فناوری ، تحقیق و توسعه در حوزه استارت آپها و SME ها در کوتاه مدت می‌توانیم با همدیگر همکاری داشته باشیم.
    معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت با اشاره به استقرار شهرک‌های فناوری و مراکز فناورانه و دانش بنیان در استانهای کشور، ادامه داد: فضای لازم برای تبادل فکر و انتقال فناوری در کشور ما فراهم است، جوانان علاقمند با تخصص های مختلف در این مراکز فناورانه در حال فعالیت مستمر و پویا هستند.
    نجفی جترو را مجموعه ای قدیمی دانست که در توسعه صادرات ژاپن پس از جنگ نقش مهمی ایفا کرده است و اضافه کرد: آمادگی داریم تا نمایندگان جترو را به بازدید از شهرک‌های صنعتی ایران دعوت کنیم تا با ظرفیت های موجود کشور ما بیشتر آشنا شوند.
    وی همچنین نمایشگاه‌ها را فرصتی مناسب برای ارتباط دو سویه واحدهای صنعتی دو کشور توصیف کرد و گفت: آمادگی داریم حضور شرکتهای ایرانی را در نمایشگاه‌های ژاپن فراهم آوریم و از حضور شرکت‌های ژاپنی نیز در نمایشگاه‌های ایران استقبال می کنیم.
    نماینده شرکت جترو ژاپن در ایران نیز درگفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما گفت: ایران ظرفیت های زیادی در زمینه کسب وکارهای نوین دارد و علاقمندیم تا در زمینه های خودرو، محیط زیست، فناوری و تجهیزات پزشکی با شرکت‌های ایرانی همکاری داشته باشیم.
    ناکامورا با بیان اینکه مایل به ایجاد همکاری بلندمدت با ایران هستیم ، افزود: جترو برای یک دوره 4 ساله همواره برنامه ریزی می کند و در 4 سال‌ آینده بیشتر فعالیت در حوزه SME و استارت آپ ها مدنظر ما هست.
    وی با بیان اینکه SME ها و شهرکهای صنعتی ظرفیت های خوب همکاری هستند، گفت: فضا را برای بسط و گسترش همکاری‌های متقابل آماده خواهیم کرد.
    جترو( سازمان تجارت خارجی ژاپن)، سازمانی غیرانتفاعی است که ازجانب دولت ژاپن برای گسترش روابط تجاری و سرمایه گذاری میان ژاپن و سایر کشورها تاسیس شده است. تمرکز اصلی جترو برگسترش سرمایه گذاری مستقیم خارجی در ژاپن و کمک به شرکتهای کوچک و متوسط ژاپنی برای به حداکثر رساندن توان صادرات جهانی آنها است. در حال حاضر جترو 74 دفتر در 55 کشور دارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو