عصر بازار

رییس صندوق ضمانت صادرات مطرح کرد:

وقفه در تجارت کشور با عدم ارائه ارز حاصل از صادرات

عصر اعتبار- رییس صندوق ضمانت صادرات، گفت: صادرکنندگان با عدم ارائه ارز حاصل از صادرات، در تجارت کشور وقفه ایجاد خواهند کرد.

وقفه در تجارت کشور با عدم ارائه ارز حاصل از صادرات
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، سیدکمال سیدعلی درباره سیاست های ارزی جدید بانک مرکزی، اظهار داشت: سیاست های ارزی جدید بانک مرکزی در راستای بخشنامه های گذشته وهمچنین تمرکز بر جمع آوری منابع ارز حاصل از صادرات است که علاوه بر این موارد توجه به ارز حاصل از خدمات نیز ضروری است.

    وی افزود: از سویی دیگر موضوع مهم، فاصله زیاد نرخ بازار های ثانویه،  صرافی ها و  آزاد است که با افزایش کنترل های لازم در گمرک، واردات کالا، پروانه سبز گمرگی و همچنین نظارت بر ورود ارز صادرکنندگان به کشور در این بخش باید نظارت بیشتری صورت گیرد تا ارز حاصل از صادرات به کشور بازگرداننده شود.

    رییس صندوق ضمانت صادرات، گفت: بانک مرکزی باید با تسهیل مقررات و چارچوب ها، شرایط را برای فعالیت صادرکنندگان به گونه ای فراهم کند که بتوانند ارز خود را ارائه و واردکنندگان از آن استفاده کنند.

    به گفته سیدعلی، صادرکنندگان موظف هستند در چارچوب مقررات داخل کشور ارز خود را ارائه کنند زیرا دیر ارائه کردن این ارز، به معنی وقفه در امر تجارت کشور است.

    وی در ادامه توضیح داد: سپرده های ارزی از جمله موارد مهم و به نفع مردم است که هم ریسک نگهداری ارز در منازل را کاهش می دهد و هم با سپرده گذاری از سود مناسبی بهره مند شوند.

    رییس صندوق ضمانت صادرات، افزود: علی رغم تجربیات تلخ گذشته در این خصوص، سپرده گذاری ارزی اقدامی مهم در اقتصاد کشور در شرایط فعلی است که بانک ها نیز باید در جهت جلب اعتماد مردم اقدام کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی