عصر بازار

وزیر بهداشت عنوان کرد:

مشکلات انتقال پول و ارز سه هفته آینده برطرف می‌شود

عصر اعتبار- وزیر بهداشت درباره تامین شیرخشک، تهیه داروهای بیماران و انتقال پول و ارز مطالب مهمی عنوان کرد.

مشکلات انتقال پول و ارز سه هفته آینده برطرف می‌شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، دکتر سید حسن هاشمی در حاشیه بازدید از شرکت تولید شیرخشک ایران در قزوین اظهار کرد: امروز از دو شرکت تولید شیرخشک در مشهد و قزوین بازدید داشتم و مواد اولیه مورد نیاز شرکت ها و شیرخشک مورد نیاز خانواده ها، به میزان کافی در کشور وجود دارد و انبار کردن آن در منازل، ضرورتی ندارد و باعث تغییر شرایط نگهداری و گذشتن از تاریخ مصرف می شود.

    وزیر بهداشت تصریح کرد: بر اساس اعلام سازمان غذا و دارو، قیمت شیرخشک ثابت خواهد ماند بنابراین دلیلی برای نگرانی مردم وجود ندارد از سوی دیگر، شرکت های داخلی، بازار شیرخشک منطقه را در اختیار دارند و اگر مشکلی برای صادرات این شرکت ها به وجود نیاید که خوشبختانه مشکل بوجود آمده برطرف شد، قاچاق به کشورهای همسایه نیز نخواهیم داشت چون نفعی برای سودجویان ندارد.

    هاشمی با بیان اینکه بخشی از مشکل و دغدغه شرکت های تولید شیرخشک مربوط به گمرکات بود که امروز حل شد، افزود: مواد اولیه شیرخشک تامین خواهد شد و در یکی دو ماه آینده، مواد اولیه مورد نیاز وارد خواهد شد که برای تولید و تامین شیرخشک تا پایان سال آینده دغدغه ای نداشته باشیم.

    وزیر بهداشت با اشاره به مشکلات توزیع شیرخشک‌های رژیمی در کشور، خاطرنشان کرد: مصرف کننده این نوع شیرخشک در کشور، بسیار محدود است و برای داروخانه سهمیه تعیین شده و در داروخانه‌های مشخصی توزیع خواهند شد.

    هاشمی در خصوص واردات شیرخشک به کشور، گفت: واردات شیرخشک به کشور، چندان قابل توجه نیست مگر در برخی شیرخشک های خاص که بنا به توصیه پزشکان، تجویز می شود و خوشبختانه بیش از 95 درصد از نیاز کشور به شیرخشک، در داخل تولید می شود.

    وزیر بهداشت افزود: بخشی از شیرخشک های خاص برای نوزادان با بیماریهایی مانند آلرژی و نوزدان نارس، به کشور وارد می شود و یکی دو کمپانی در دنیا اقدام به تولید این شیرخشکها می‌کنند و اینطور نیست که در هر کشوری تولید شود.

    وزیر بهداشت در خصوص وضعیت حوزه دارو و تجهیزات پزشکی در ماه های آینده، گفت: نمی توانم بگویم هیچ مشکلی در این زمینه نداریم و مشکلات این حوزه، عمدتا به روابط بین دستگاه های اجرایی و نقل و انتقال پول در حوزه بین المللی مربوط می شود که اطمینان دارم همکاران ما در وزارت امور خارجه، اجازه نخواهند داد که در این حوزه ها، مشکل جدیدی ایجاد شود.

    هاشمی تصریح کرد: برای جلوگیری از مشکلات حوزه دارو، از چندین ماه پیش، تمهیداتی اندیشیده شده و آمادگی لازم برای این شرایط را داشتیم و اگر همراهی بیشتری وجود داشت، شاید آمادگی ما هم بیشتر بود و در حال حاضر، در تعدادی از اقلام دارویی، کمبود وجود دارد که تلاش می کنیم تا ظرف چند هفته آینده، این کمبودها به حداقل برسد.

    هاشمی عنوان کرد: در کشور حدود 12 تا 15 هزار قلم دارو، ملزومات و تجهیزات پزشکی وجود دارد و نمی‌توانم وعده بدهم که هیچ کمبودی ایجاد نخواهد شد و اگر به یک فروشگاه مواد غذایی هم مراجعه کنید، فروشنده نمی تواند اطمینانی برای جلوگیری از کمبود اقلام فروشگاهش، قولی بدهد البته تنوع محصول و سلایق متفاوتی در پزشکان و مصرف کنندگان وجود دارد اما می‌توانم قول بدهم اگر بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه، ظبق توافقات انجام شده در دولت، به موقع عمل کرده و مشکل نقدینگی شرکت‌ها را حل و سهمیه سه و نیم میلیارد دلار حوزه سلامت را تامین کنند، کمبودهای دارویی در کشور، کمتر از 50 قلم خواهد بود که رقم قابل قبولی است.

    هاشمی یادآور شد: تصور می‌کنیم که دکتر ظریف و همکاران وی، مشکلات انتقال پول و ارز را ظرف دو سه هفته آینده، برطرف خواهند کرد و در این صورت می توان قول داد که هیچ گاه کمبود اقلام دارویی کشور، نباید بیش از 50 قلم باشد که در مقایسه با سایر بازارهای دنیا که مشکلات ما را ندارند، قابل قبول است.

    وزیر بهداشت در خصوص حمایت وزارت بهداشت از شرکت های تولیدی شیرخشک گفت: سرمایه گذار باید بررسی کند که تولید محصولاتی که نیاز کشور از خارج را تامین می کنند، مقرون به صرفه است یا خیر و اگر مقرون به صرفه باشد، دولت حتما حمایت خواهد کرد چون علاوه بر ثروت آفرینی، به ایجاد اشتغال کمک می کنند و در همین شرکت، بیش از 3500 شغل مستقیم و اشتغال غیر مستقیم زیادی در مزرعه، دامداری، صنایع وابسته مانند قوطی، بسته بندی، چاپ و حمل و نقل ایجاد کرده است که به نفع کشور است و حتما از آن، حمایت می کنیم.

    هاشمی تاکید کرد: مردم در خصوص شیرخشک های معمول، هیچ نگرانی نداشته باشند و در مورد شیرخشک های خاص نیز نهایت تلاش خود را می‌کنیم تا مشکلی در این حوزه ایجاد نشود و در مورد شیرخشک، خیال مردم راحت باشد چون ظرف یکی دو ماه آینده، مواد اولیه مورد نیاز کشور برای تولید شیرخشک تا پایان سال آینده، تامین خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو