عصر بازار

رکورد درآمدزایی سخت‌افزار چینی ارزکاوی دیجیتال

عصر اعتبار- بر اساس آمارها، یک شرکت چینی فعال در زمینه تولید سخت‌افزار برای استخراج ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده، توانسته است تنها در نیمه نخست سال جاری بیش از ۲.۸ میلیارد دلار درآمد کسب کند.

رکورد درآمدزایی سخت‌افزار چینی ارزکاوی دیجیتال
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، از آنجا که این روزها تب استخراج ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده در کشورهای مختلف جهان بالا گرفته است، کاربران و هکرهای بسیاری نیز از ابررایانه‌هایی که پردازنده و کارت گرافیک‌های بسیار قدرتمندی دارند، برای استخراج  و ماینینگ ارزهای مجازی استفاده و در این طریق هم درآمدهای هنگفتی را کسب می‌کنند.

    با توجه به آنکه استخراج و ماینینگ ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده توسط دستگاه‌های الکترونیکی موجود کار بسیار دشواری است و با تراشه پردازنده‌های معمولی بکاربرده شده در رایانه و گوشی‌های عادی، قابل اجرا نیست و درصورتی که کاربران با دستگاه و تراشه‌های نه چندان قدرتمند و نامناسب اقدام به استخراج این ارزهای مجازی کنند، دستگاه موردنظر به شدت داغ کرده و پردازنده آن از کار خواهد افتاد.

    بنابراین یکی از راه‌های افزایش درآمد شرکت‌های تولیدکننده تراشه، می‌تواند تولید تراشه پردازنده‌های مخصوص بیت کوین ماینینگ یا به‌طور کلی استخراج ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده به شمار رود تا بتوانند درآمد و سود کلانی را به جیب زده و موجب ثروتمند شدن شرکت خود شوند.

    حالا بر اساس آمار، شرکت بیت مین (Bitmain) که یک تولیدکننده چینی فعال در حوزه ساخت سخت‌افزار مخصوص استخراج ارزهای رمزپایه است، تحت‌تاثیر استقبال بی‌نظیر کاربران و تقاضای زیاد از ارزهای مجازی همچون بیت‌کوین، توانسته در شش ماهه نخست سال جاری 2018 میلادی، رکورد بی‌سابقه‌ای در افزایش درآمد خود به ثبت برساند.

    در گزارشی که در عرضه سهام بورس هنگ کنگ ارائه شده است، درآمد این شرکت در نیمه نخست سال جاری میلادی، 2.8 میلیارد دلار عنوان شده است که در مقایسه با درآمد 2.5 میلیارد دلاری آن در سال گذشته 2017 و 317.3 میلیون دلاری آن در سال 2015 رشد و افزایش قابل ملاحظه‌ای یافته است.

    گفته می‌شود 94 درصد از درآمد این شرکت از طریق فروش سخت‌افزارهای مربوط به استخراج و ماینینگ ارزهای رمزپایه بوده است. درواقع، فناوری ارزهای مجازی از جمله بیت‌کوین ‌که یک پول رمزنگاری شده است، این امکان را به کاربران می‌دهد که بدون نیاز به هیچ بانکی مبادلات مالی خود را انجام دهند و هم‌چنین هویت طرفین معامله نیز ناشناس باقی می‌ماند.

    یکی از دلایلی که بسیاری از کشورها بخصوص در ابتدای آغاز بکار ارزهای مجازی نظیر بیت کوین، نقل و انتقالات پول از این طریق را ممنوع اعلام کرده بودند، همین ناشناس بودن مبدا و مقصد مبادلات پولی است و همین مساله این امکان را به مجرمان، تروریست‌ها، سوداگران و قاچاقچیان ارز، مواد مخدر، دارو و اسلحه می‌دهد تا با خیال آسوده به فعالیت‌های غیرقانونی و غیرمجاز خود ادامه دهند و از طرف نهادهای امنیتی و اطلاعاتی قابل ردگیری و پیگیری نباشند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی