عصر بازار

معاون وزیر صنعت خبر داد:

مذاکره صنعتی ایران با آلمان و اتریش

عصر اعتبار- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به مذاکرات صورت گرفته با متولیان صنایع کوچک و متوسط کره‌ جنوبی و ژاپن، از مذاکره با آلمان و اتریش در این بخش خبر داد.

مذاکره صنعتی ایران با آلمان و اتریش
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، صادق نجفی - مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی - با اعلام اینکه در شش ماهه نخست سال جاری صادرات غیرنفتی کشور معادل 19 میلیارد دلار بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 16 درصد افزایش یافته است، اظهار کرد: هفت میلیارد دلار از این رقم مربوط به صنایع کوچک و متوسط بوده که امیدواریم این میزان در نیمه دوم سال جاری افزایش یابد.

    وی در ادامه از توافق با کشورهای مختلف از جمله کره‌ جنوبی، ژاپن، آلمان و اتریش خبر داد و گفت: قصد داریم به منظور توسعه و بهبود وضعیت صنایع کوچک و متوسط کشور و نیز افزایش میزان صادرات این صنایع با کشورهای توسعه یافته در این حوزه همکاری کنیم که تاکنون مذاکرات با کشورهای کره‌ جنوبی و ژاپن صورت گرفته است و به زودی با آلمانی‌ها نیز در برلین جلساتی را برگزار می‌کنیم و پس از آن مذاکره با متولیان صنایع کوچک اتریش در دستورکار قرار دارد.

    نجفی افزود: آموزش، انتقال فناوری و تکنولوژی، تحقیق و توسعه و نیز بهبود عملکرد به منظور توسعه میزان صادرات صنایع کوچک و متوسط از جمله اهداف ما به منظور مذاکره و انعقاد تفاهم نامه با کشورهای توسعه یافته در این بخش است و باید در برهه زمانی کنونی که اقتصاد کشور با مسائل عدیده‌ای همراه شده است بازار مصرف خارج از کشور را از دست ندهیم و بتوانیم علاوه بر انتقال پول به داخل مشکلات مختلف در راستای تامین مواد اولیه واحدهای صنعتی را به منظور تولید حل کنیم.

    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اعمال تحریم‌ها و تهدیدهای مختلف از سوی آمریکا گفت: باید توسعه روابط صنعتی با سایر کشورها در دستورکار قرار گیرد و در این راستا توسعه روابط واحدهای صنعتی کوچک و متوسط با کشورهای مختلفی از جمله کره‌ جنوبی و ژاپن انجام شده است و مذاکره با آلمانی‌ها و اتریشی‌ها نیز در دستورکار قرار دارد.

    به گزارش ایسنا، اخیرا سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران مذاکراتی را با واحدهای صنعتی کوچک و متوسط به کشورهایی نظیر کره‌ جنوبی و ژاپن انجام داده است و در همین راستا با توجه به اعمال تحریم‌های مختلف مذاکره با واحدهای صنعتی کوچک و متوسط آلمان به زودی انجام می‌شود و پس از آن مذاکره با اتریشی‌ها در دستورکار قرار دارد. با توجه به شرایط خطیر کشور در برهه زمانی کنونی که با بستن راه‌های مختلف از سوی آمریکایی‌ها و شرکای تجاری آنها صورت گرفته تامین مواد اولیه واحدهای صنعتی سخت شده است و جابجایی پول به راحتی انجام نمی‌شود.

    صنایع کوچک از جمله ظرفیت‌هایی است که دولتمردان می‌توانند با رونق آنها در وضعیت فعلی، صنعت کشور را از رکود خارج کنند و بتوانند با اعمال سیاست‌های هوشمندانه در راستای تامین مواد اولیه و انتقال ارز گام بردارند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی