عصر بازار

استاندار البرز خبر داد:

روان‌سازی ارائه تسهیلات به طرح‌ها از سوی بانک‌ها مورد تاکید است

عصر اعتبار- استاندار البرز گفت: کشور در شرایط خاصی قرار دارد از این رو باید تمامی دستگاه‌ها و همچنین بانک‌های دولتی و خصوصی کنار یکدیگر با انسجام و هم‌افزایی درصدد پشت سر گذاشتن موانع و چالش‌های موجود برآیند.

روان‌سازی ارائه تسهیلات به طرح‌ها از سوی بانک‌ها مورد تاکید است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، محمدعلی نجفی در جلسه شورای بانک‌های استان که ظهر یکشنبه در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد با اشاره به اینکه جلسات شورای هماهنگی بانک‌ها به صورت مستمر و با جدیت دنبال می شود، افزود: مدیران نیز در این راستا با اهتمام ویژه ای حضور دارند.

    وی ادامه داد: رویکرد بانک‌ها مثبت است چراکه با همراهی و تعامل‌های صورت گرفته در سال 96 البرز حائز رتبه‌های برتر کشوری شد که اهم آن جایگاه اول ستاد تسهیل و رفع موانع تولید محسوب می‌شود و این توفیقات در سال 97 نیز ادامه پیدا کرد.

    نجفی با بیان اینکه بانک‌های دولتی و خصوصی که سهمیه و اعتباراتی درباره رونق تولید و اقتصاد استان دارند باید با به جد همراه باشند، گفت: این امر در تعامل ویژه‌ای با دستگاه های استان برای سرمایه گذاری، سرمایه در گردش، اشتغال، تسهیل و رفع موانع تولید و بازسازی و نوسازی صنایع محقق می‌شود.

    وی افزود: کشور در شرایط خاصی قرار دارد از این رو باید تمامی دستگاه‌ها و همچنین بانک‌های دولتی و خصوصی کنار یکدیگر با انسجام و هم‌افزایی درصدد پشت سر گذاشتن موانع و چالش‌های موجود برآیند.

    استاندار البرز اضافه کرد: عملکرد بانک‌ها در راستای تسهیل و رفع موانع تولید قابل قبول است ولی این به معنای حل تمامی مشکلات نیست بنابراین باید تلاش ها ادامه داشته باشند.

    وی حضور جدی مجموعه مدیران استان اعم از دولتی و خصوصی را در عرصه تسهیل و رفع موانع تولید بسیار موثر دانست و گفت: بانک‌ها باید پرونده‌های انباشت شده در حوزه رونق تولید را با اعتماد بیشتری به کارشناسان دستگاه‌ها رسیدگی کنند.

    نجفی افزود: ضرورت دارد که از ظرفیت‌ها و فرصت‌های موجود بهره‌برداری شود تا البرز همچنان رتبه برتر کشور پرداخت تسهیلات باشد در این رابطه حوزه گردشگری نیز بیش از هزار میلیارد تومان طرح ارائه شده که باید در اسرع وقت پیگیری شود.

    وی خاطرنشان کرد: پرداخت تسهیلات در حوزه نوسازی و بازسازی واحدهای تولیدی و صنعتی نیز از اهم امور است که در شرایط کنونی باید با دقت نظر و توجه ویژه‌ای دنبال شود.

    استاندار البرز با اشاره به پرداخت تسهیلات حوزه بهزیستی گفت: این امر با توجه به اینکه البرز، استانی دارای بخش بزرگی از اقشاری آسیب‌پذیر است که باید در این رابطه بانک‌ها با نظر ویژه‌تری امور را برای دریافت وام تسهیل کنند.

    وی افزود: درباره اشتغال روستایی با تعامل صورت گرفته تاکنون اقدامات موثری انجام شده که این روند باید تا تحقق روستای بدون بیکار در البرز ادامه پیدا کند.

    نجفی عنوان کرد: در شرایط خاص کنونی تسهیلات ازدواج کمک بزرگی به زوج‌های جوان برای آغاز زندگی مشترک است از این رو بانک‌ها با رویکرد مثبتی در این امر ورود جدی داشته باشند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی