عصر بازار

افتتاح ۳ هزار متر مربع فضای آموزشی توسط خیریه دکتر نراقی

عصر اعتبار- موسسه خیریه شادروان دکتر مصطفی نراقی در راستای مسئولیت اجتماعی و رویکرد آموزش محورانه خود، ۲ موسسه مدرن و مجهز آموزشی را در مهرماه امسال و در کنار هنرستان دخترانه "ربابه طاهباز" افتتاح کرد.

افتتاح ۳ هزار متر مربع فضای آموزشی توسط خیریه دکتر نراقی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، موسسه ی خیریه شادروان دکتر مصطفی نراقی همزمان با تاسیس یک موسسه فرهنگی آموزشی به همین عنوان در مجموعه کهریزک کرج، از طریق حضور فعال در هیات مدیره و هیات امنای کهریزک، بیش از ٢٨۰۰ مددجو که ٤۰۰ نفر آن بیماران ام اس هستند را تحت پوشش قرار داد.

    «مهر مهربان» یکی از برنامه ها و اهداف از پیش تعیین شده خیریه دکتر نراقی است که در ابتدای سال جاری به بار نشست و صدها دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی توانستند در کلاس های درسی که با نظارت سازمان نوسازی مدارس ساخت و راه اندازی شده بود حضور بهم رسانند .
    در همین رابطه زنگ دو موسسه مدرن و مجهز آموزشی، با نام مدرسه دخترانه "فروردین طاهباز" و دبیرستان دخترانه "باقر طاهباز" همزمان با آغاز سال تحصیلی، در منطقه محروم و حاشیه ای «ساختمون» واقع در کوچه های باریک شهرک شهید باهنر شهر مقدس مشهد به صدا در آمد.

    این مجموعه های آموزشی در زمینی به مساحت بیش از ٣۰۰۰متر مربع و زیر بنای کل بیش از ١٥۰۰متر مربع با هدف جذب و فراهم آوری امکانات کسب علم برای بیش از ١۰۰۰ دانش آموز آغاز بکار نمود و آئین مهرورزی در ابتدای مهر ماه اینچنین زیبا با لبخند دخترکان دبستانی و دبیرستانی به پاییز رنگ زیباتری بخشید .
    موسسات آموزشی فوق در ادامه ی گسترش طرح احداث  هنرستان دخترانه کار و دانش «ربابه ی طاهباز» در سال ١٣٧٧ است که در زمینی به مساحت بیش از ٥۰۰۰ متر مربع با زیربنای ١٤۰۰متر به آموزش دختران این منطقه ی محروم در رشته های گرافیک، خیاطی، گلدوزی، گیاهان دارویی و پرورش قارچ پرداخته است. بدیهی است کلیه مخارج هنرجویان کم بضاعت از جمله لوازم التحریر، چرخ خیاطی و...توسط این خیریه تامین شده است .

    همچنین در شهر کرج، هنرستانی پسرانه در زمینی به مساحت٤٨۰۰متر مربع و زیر بنایی در حدود ١٢۰۰مترمربع احداث شد و در حال حاضر ٤۰۰دانش آموز در رشته های الکترونیک، نقشه کشی و مکانیک خودرو  مهارت آموزی می شوند.

    حمایت های مالی و مسئولیت پذیری دو مجموعه بزرگ دارویی کشور، احداث هنرستان ها و موسسات مدرن آموزشی و بکارگیری بیش از ٢٧۰۰ نیرو و ایجاد کسب و کارهای جدید و در نهایت اشتغال زایی برای جوانان مستعد و فعال از دیگر اقدامات این موسسه در راستای مسئولیت اجتماعی شرکتی است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی