عصر بازار

راه‌اندازی VTM و ATM Recycler توسن‌تکنو در بانک ایران زمین

عصر اعتبار- VTM و ATM Recycler توسن‌تکنو در شعبه دیجیتال بانک ایران زمین در مگا مال تهران راه اندازی شد.

راه‌اندازی VTM و ATM Recycler توسن‌تکنو در بانک ایران زمین
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، در مراسمی با حضور جمعی از مدیران عامل بانک‌ها، اعضاء هیأت مدیره و مدیران ارشد بانک ایران زمین، مدیرعامل و جمعی از مدیران ارشد و کارشناسان شرکت توسن‌تکنو و اصحاب رسانه، آئین افتتاح اولین شعبه دیجیتال بانک ایران زمین در مجتمع تجاری مگامال تهران برگزار شد و در آن دستگاه خودبانک (VTM) و همین‌طور ماشین‌های دریافت و پرداخت وجه نقد (ATM Recycler) توسن‌تکنو در این شعبه راه‌اندازی شد.

    در راستای تحقق استراتژی‌های رشد و توسعه طی سال جاری، شرکت توسن‌تکنو ارائه انواع تکنولوژی و راهکارهای مرتبط با مفهوم Branch Transformation در مسیر توسعه بانکداری دیجیتال را در برنامه‌های عملیاتی خود قرار داده است. در همین خصوص و پس از نصب و ارائه سرویس موفق VTM های توسن‌تکنو در بانک‌های شهر، ملی ایران، آینده، انصار، حکمت ایرانیان، پارسیان و دی، این بار دستگاه VTM توسن‌تکنو در بانک ایران زمین راه‌اندازی شده است و در حال ارائه سرویس به مشتریان است. همچنین ماشین‌های دریافت و پرداخت وجه نقد یا ATM Recycler توسن‌تکنو به عنوان یکی دیگر از راهکارهای نوین حوزه سخت‌‎افزارهای بانکی این شرکت پس از نصب و راه‌اندازی موفق در بانک‌های ملی ایران، اقتصاد نوین، آینده، سامان، انصار، شهر و حکمت ایرانیان، این بار در بانک ایران زمین نصب و راه‌اندازی گردید.

    شرکت توسن‌تکنو اولین ارائه‌دهنده سخت‌افزار و نرم‌افزار دستگاه‌های خودبانک یا VTM در بانک‌های ایران است. از جمله خدماتی که در این دستگاه‌ها ارائه می‌شود می‌توان به احراز هویت آنلاین، مشاوره و راهنمایی به مشتریان از طریق ویدئو کنفرانس، درخواست صدور دسته چک، درخواست صدور مجدد دسته چک، پرداخت اقساط تسهیلات، اعلام مانده حساب، درخواست رمز اینترنت بانک و تلفن بانک، انتقال وجه داخلی (از سپرده)، انتقال وجه بین بانکی (ساتنا و پایا)، اینترنت بانک، افتتاح سپرده‌ی کوتاه مدت، صدور کارت نقدی، امکان ثبت کلیه درخواست‌های مشتری جهت ارائه به بانک، تعریف مشتری، صدور و فروش کارت هدیه با مبلغ و طرح دلخواه، صورتحساب سپرده، گواهی تمکن مالی، واگذاری چک، دریافت اثر انگشت از مشتری منوط به راه‌اندازی زیرساخت‌های مورد نیاز در بانک، صورتحساب کارت، دریافت و پرداخت وجه نقد، دریافت صورتحساب فارسی و لاتین، صدور ضمانت‌نامه بانکی، وصول و پرفراژ چک عهده بانک، امکان صدور واحدهای سرمایه‌گذاری، ارائه صورتحساب با مهر خیس، ارائه خدمات خاص به مشتریان ویژه‌ی بانک و … اشاره نمود.

    شرکت توسن‌تکنو همچنین تنها تولیدکننده و بزرگترین ارائه‌دهنده خدمات نصب و پشتیبانی ATM Recycler ها در سطح کشور بوده و در مجموع توانسته است با نصب بیش از 700 دستگاه از این ماشین‌ها، دارای بیشترین سهم بازار در این خصوص بین شرکت‌های فعال ارائه‌دهنده ماشین‌های بانکی در کشور باشد. این شرکت پیش از این ATM Recycler ها را در 7 بانک مختلف کشور نصب و راه‌اندازی کرده بود. بانک‌های ملی ایران، اقتصاد نوین، آینده، سامان، انصار، شهر و حکمت ایرانیان بانک‌هایی هستند که در حال حاضر این ماشین‌ها در آن‌ها در حال ارائه سرویس هستند و با اضافه شدن بانک ایران زمین، این تعداد به 8 بانک افزایش یافت.

    با ATM Recycler ها نه تنها دریافت اسکناس از این ماشین‌ها میسر است، بلکه می‌توان از طریق آن‌ها اسکناس وارد ماشین بانکی کرده و وجه آن را به حساب خود واریز کرد. همچنین این ماشین‌ها، این قابلیت را دارند که اسکناس‌های جعلی و مخدوش را تشخیص داده و با توجه به رویکرد نرم‌افزار نصب شده روی ماشین بانکی و سیاست بانک عامل، این قبیل اسکناس‌ها را با اعلام به مشتری بازگردانده یا در کاستی جداگانه ضبط نمایند. از دیگر مزایای این ماشین‌ها می‌توان به کاهش هزینه‌های مربوط به پول‌گذاری به دلیل وجود چرخه‌ی گردش اسکناس‌های ورودی و خروجی اشاره کرد. با استفاده از ATM Recycler و جایگزینی آن با خودپردازهای معمولی، می‌توان بخش قابل ‌توجهی از عملیات روزانه متصدیان بانکی شعب در عملیات دریافت و پرداخت پول را کاهش داد. همچنین بانک‌ها می‌توانند با استفاده از این ماشین‌ها، ضمن کاهش هزینه‌های پول‌گذاری و پول‌رسانی، از افزایش توان تسهیلات‌دهی‌شان بهره‌مند شوند. در کنار این مزایا، از ماشین دریافت و پرداخت وجه نقد می‌توان به عنوان یک ماشین صراف جهت تبدیل ریال به ارز و برعکس نیز بهره برد و امکان صدور کارت هدیه نیز در این ماشین‌ها میسر است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی