عصر بازار

نوسان قیمت سهام «بیمه ما» شفاف شد

عصر اعتبار- بیمه ما با انتشار اطلاعیه ای رسمی شفاف سازی در سامانه کدال آخرین وضعیت سهام خود را تشریح کرد.

نوسان قیمت سهام «بیمه ما» شفاف شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، در نامه شفاف سازی این شرکت بیمه ای آمده است که به استناد ماده 17 مکرر دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات در بورس اوراق بهادار تهران از تاریخ گزارشگری قبلی «صورت های مالی و گزارش تفسیری مدیریت دوره مالی 3، 6، 9 و 12 ماهه منتهی به 31 خرداد 97» تا مقطع فعلی تغییر با اهمیتی در وضعیت مالی یا عملکرد شرکت رخ نداده و نوسان قیمت سهام این بانک در روزهای معاملاتی اخیر بر اساس عرضه و تقاضا و تغییرات روند بازار سرمایه است.

    در ادامه این اطلاعیه آمده، بدیهی است در صورت وقوع هرگونه رویداد با اهمیت، مراتب مطابق مفاد ماده 13 دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت های ثبت شده نزد سازمان افشا می شود.

    آخرین اطلاعات مالی

    این گزارش می افزاید: بر اساس اطلاعات تارنمای TSETMC در حال حاضر نماد معاملاتی شرکت بیمه ما که با نماد «ما» در بازار دوم  بورس فعال است در تالار شیشه ای در وضعیت «ممنوع - متوقف» قرار دارد.

    همچنین آخرین وضعیت سهام این شرکت در بازار سهام نیز نشان می دهد «P/E» سهام این شرکت 7.08 مرتبه و «EPS» آن به میزان 291 ریال در صورت های مالی درج شده است.

    میزان سهام شناور آزاد

    افزون بر این، میزان سهام شناور آزاد شرکت بیمه ما در بازار سهام 16 درصد در این سامانه اطلاعاتی درج شده است.

    گفتنی است سهام شناور آزاد، «Free float» بخشی از سهام یک شرکت سهامی اطلاق می شود، که دارندگان آن آماده عرضه و فروش آن بخش از سهام می‌باشند و انتظار می‌رود در آینده‌ای نزدیک قابل معامله باشند و مالکان سهام شناور آزاد قصد ندارند با حفظ آن در مدیریت شرکت مشارکت نمایند.

    از سویی دیگر، برای محاسبه سهام شناور آزاد باید ترکیب سهامداران، بررسی و سهامداران راهبردی را مشخص کرد در عین حال سهامدار راهبردی، سهامدارانی هستند که در کوتاه مدت، قصد واگذاری سهام خود را نداشته و معمولاً می‌خواهند برای اعمال مدیریت خود، این سهام را حفظ کنند و این فرض در محاسبه سهام شناور آزاد تعداد سهام متعلق به دارندگان سهام راهبردی از تعداد کل سهام موجود کسر می‌شود.

    سهامداران عمده

    بر اساس گزارش ایبِنا، 5 سهامدار عمده بیمه ما، شامل «توسعه مالی مهر آیندگان با 16.500 درصد، تعاونی اعتبار کارکنان بانک ملت با 14.960 درصد، تعاونی مصرف کارکنان بانک ملت با14.450 درصد، تعاونی خردمندان صابر عصر با 13.590 درصد و بانک ملت با 6.660 درصد» است.

    آخرین معاملات سهام شرکت بیمه ما

    تغییر وضعیت نمادها

    تحرک خرید و فروش سهام توسط سهامداران حقیقی و حقوقی

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی