عصر بازار

رئیس‌جمهور روسیه:

اقدامات آمریکا علیه ایران بر اقتصاد جهان اثرگذار خواهد بود

عصر اعتبار- پوتین در جمع اقتصاددانان جهان، اقدامات آمریکا علیه ایران را یکی از عوامل مهم اثرگذار بر اقتصاد جهان خواند.

اقدامات آمریکا علیه ایران بر اقتصاد جهان اثرگذار خواهد بود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در سخنرانی خود در اجلاس بین‌المللی «هفته انرژی روسیه» که با حضور بیش از 6 هزار مهمان از 70 کشور سراسر جهان در روسیه در حال برگزاری است، تأکید کرد: «اقدامات آمریکا علیه ایران بر اقتصاد جهان اثرگذار خواهد بود».

    بنا بر این گزارش، رئیس‌جمهور روسیه درباره موضوع کاهش تولیدات اوپک و قیمت نفت گفت: «هدف ما در اوپک از کاهش تولیدات نفت و پایین نگه داشتن سطح آن، ایجاد توازن در بازار بود».

    وی افزود: «این مسئله اصلا ربطی به درآمد کشورها نداشت بلکه اوضاع بازار به گونه‌ای پیش رفته که نیازمند چنین تصمیمی بوده است».

    رئیس‌جمهور روسیه همچنین گفت: «زمانی که ما درباره کاهش تولیدات نفت با دوستان خود در اوپک صحبت می‌کردیم، درباره کاهش ذخایر نیز صحبت‌هایی مطرح شد. درباره ایجاد توازن در بازار نفت و تمام مسائل مربوطه نیز صحبت شد و این تصمیم در نهایت به این دلیل گرفته شد تا شرایط سرمایه‌گذاری در پروژه ها فراهم شود».

    پوتین علاوه بر این تأکید کرد:‌ «موضع ما بسیار مسئولانه است و ما از ایجاد توازن در شرایط بازار نفت حمایت می‌کنیم، اگر توازن در بازار برقرار نشود، شرایطی ایجاد خواهد شد که منجر به کاهش سرمایه‌گذاری خواهد شد و در نتیجه آن، با کمبود نفت در بازار مواجه خواهیم شد و قیمت‌ها بالا خواهد رفت».

    وی افزود: «ما برای تحقق این هدف با دیگر اعضای اوپک همکاری داریم... در دیدار اخیر با دبیرکل اوپک، تأکید شد که این نخستین بار است که در طول تاریخ این سازمان، کشورهای عضو چنین توافقی داشته و همگی 100 درصد به تعهدات خود عمل کرده‌اند».

    رئیس‌جمهور روسیه همچنین تصریح کرد: «در حال حاضر افزایش قیمت نفت در بازار جهانی نتیجه اقدامات و تصمیمات آمریکا علیه ایران است... این اقدامات تأثیر منفی بر اقتصاد جهانی خواهد داشت».

    پوتین ادامه داد: «دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در حال حاضر از قیمت نفت راضی نیست و فکر می‌کند این قیمت بسیار بالاست،... اما این اتفاق نتیجه تصمیمات خود دولت آمریکاست، این مسئله شامل تحریم‌ها علیه ایران، مسائل سیاسی در ونزوئلا، اتفاقات در جریان در لیبی و نابودی دولت در این کشور که نتیجه یک سری اقدامات و تصمیمات اشتباه بود، و بسیاری مسائل دیگر می‌شود، بنابراین این مسئله کاملا اقتصادی نیست و مسائل سیاسی روی آن تأثیر مستقیم دارد».

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی