عصر بازار

پوتین از طرح اروپایی مبادلات مالی با ایران حمایت کرد

عصر اعتبار- رئیس جمهوری روسیه روز چهارشنبه از سازوکار پیشنهادی اروپایی ها برای دادوستدهای مالی با ایران استقبال کرد.

پوتین از طرح اروپایی مبادلات مالی با ایران حمایت کرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، ولادیمیر پوتین در سخنانی در همایش بین المللی هفته انرژی روسیه گفت: اگر چه ابتکار اتحادیه اروپا برای ایجاد سازوکار ویژه پرداخت ها برای دور زدن تحریم های آمریکا علیه ایران، با تاخیر همراه است، اما دیر کردن بهتر از این است که هیچگاه اقدامی نشود.
    وی افزود: رئیس جمهوری فرانسه به تازگی در نیویورک از ضرورت استقلال اقتصادی اتحادیه اروپا و کاهش وابستگی کشورهای اروپایی به آمریکا سخن گفت.
    به گفته پوتین؛ بدیهی است که این تصمیمی درست است و غیر از این نمی تواند باشد.
    رییس جمهوری روسیه همچنین به تلاش اروپا برای ایجاد نیروی دفاعی مستقل اشاره کرد که به گفته وی در راستای کاهش وابستگی از آمریکا اجرا خواهد شد.

    **اقدامات آمریکا علیه ایران به اقتصاد جهانی آسیب می زند
    پوتین همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با زیانبار دانستن اقدامات آمریکا علیه ایران برای اقتصاد جهانی، افزود: وضعیت کنونی بازار جهانی نفت بر اثر انتظار درباره مساله ایران و کاهش تولید نفت ونزوئلا به وجود آمده و آمریکا با اقدامات خود درباره ایران و نیز مساله ونزوئلا، مسبب افزایش بهای نفت در بازار جهانی شده است.
    رئیس جمهوری روسیه خاطرنشان کرد: ترامپ معتقد است که بهای نفت بیش از قیمت واقعی آن است، اما به نظر ما 75 دلار برای هر بشکه، بهای خوبی برای شرکت های نفتی به شمار می رود.
    پوتین گفت: این قیمت پیامد اقدامات کاخ سفید است و انتظار برای تحریم ایران و مساله سیاسی ونزوئلا باعث افزایش بهای نفت شده است.
    رئیس جمهوری روسیه همچنین بر لزوم افزایش همکاری های سیاسی و انرژی برای ثبات بازار جهانی نفت تاکید کرد.
    خبر تکمیلی ارسال می شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی