عصر بازار

مزایای بیمه‌ عمر در ایران هنوز شناخته شده نیست

عصر اعتبار- یک کارشناس استارتاپ‌های بیمه‌ای با بیان این‌که نگاه بیمه مرکزی نسبت به گسترش استارتاپ‌های بیمه ای مثبت است، الکترونیکی سازی خدمات بیمه‌ها را در گسترش صنعت بیمه و بیمه عمر موثر دانست.

مزایای بیمه‌ عمر در ایران هنوز شناخته شده نیست
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، تیم لطیف با بیان این‌که مقدار خرید بیمه عمر نسبت به ساید بیمه‌ها بسیار پایین است گفت: از کل حجم بیمه ها حدود 40 درصد مربوط به خودرو و 20 درصد مربوط به بیمه درمان است، اما بیمه‌های عمر زیر 20 درصد از حجم کل بیمه‌ها را تشکیل می‌دهند که این بسیار کمتر از پتانسیلی است که در کشور وجود دارد.
    او با بیان این‌که بیمه عمر هنوز برای بسیاری از مردم مبهم است گفت: واقعا همه مردم نمی‌دانند قراردادهای چندین ساله بیمه عمر دقیقا چه چیزی است. آن ها حتی اگر از طریق فروشندگان بیمه اطلاعاتی را از بیمه نامه‌های عمر کسب کنند، اما باز هم نمی‌توانند به طور کامل تشخیص دهند که انتخابشان بهترین انتخاب ممکن بوده است یا خیر. بیمه عمر مانند یک سرمایه‌گذاری طولانی مدت است که افراد برای مدت چند سال قرار است حق بیمه پرداخت کنند که از این جهت حساسیت زیادی دارد.

    لطیف با اشاره به ارتباط اوضاع اقتصادی کشور و وضعیت بیمه ای اظهار کرد: اگر در شرایط تلاطمات اقتصادی ما بتوانیم معرفی خوبی از بیمه ها داشته باشیم، اتفاقا این می‌تواند باعث رشد بیمه‌ها شود؛ هرچند که نمی‌توان وارد آمدن فشارهایی را بر بیمه ها در این شرایط انکار کرد.
    او با بیان این‌که رویکرد بیمه مرکزی نسبت به گسترش استارتاپ‌های بیمه ای بسیار مثبت است گفت: بیمه مرکزی قصد دارد یک ساماندهی را در بین استارتاپ های بیمه ای ایجاد کند؛ به طوری که حتی برای ایجاد شرکت های بیمه مجازی تلاش هایی کرده است.

    این کارشناس با بیان این‌که صنعت بیمه حوزه ای است که ظرفیت بالایی برای استفاده از فضای الکترونیکی دارد گفت: با الکترونیکی سازی خدمات و به تبع آن از طریق به دست آوردن بیگ دیتا (بزرگ داده ها) می‌توانیم بسیاری از ریسک‌ها و خساراتی که در بخش های مختلف وجود دارد را تشخیص دهیم و از این طریق هم محصولات بیمه ای را بهتر و متنوع‌تر کنیم. همچنین از طریق الکترونیکی سازی خدمات می توانیم امکان خرید محصولات بیمه ای را روی تلفن افراد بیاوریم.
    گفتنی است، الکترونیکی سازی خدمات بیمه ای در بسیاری از کشورها آغاز شده و باعث شده است فروش کلی بیمه در آن کشورها بالاتر هم برود. الکترونیکی سازی خدمات بیمه‌ای علاوه بر این که می‌تواند باعث تسهیل در فرایند خرید شود همچین در انتخاب بهتر بیمه گزاران در خرید انواع بیمه ها و مخصوصا بیمه عمر هم می تواند موثر باشد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی