عصر بازار

کسری بودجه دولت آمریکا به بالاترین رقم در ۶ سال گذشته رسید

عصر اعتبار- کسری بودجه دولت آمریکا در سال مالی ۲۰۱۸ به ۷۸۲ میلیارد دلار رسید که بالاترین رقم طی ۶ سال گذشته است.

کسری بودجه دولت آمریکا به بالاترین رقم در ۶ سال گذشته رسید
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، کسری بودجه دولت آمریکا به 782 میلیارد دلار در سال مالی کامل در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ رسید که بیشترین مقدار از سال 2012 تا حالا است یعنی زمانی که آمریکا تازه داشت از «رکود بزرگ اقتصادی » خارج می شد.

    دفتر بودجه کنگره آمریکا از وزارت خزانه داری انتظار دارد هفته آینده مازاد بودجه ای را برای ماه سپتامبر به رقم 116 میلیارد دلار اعلام کند که از کسری بودجه 896 میلیارد دلاری گزارش شده تا پایان اوت کم می‌شود.

    با این حال کسری بودجه 782 میلیارد دلاری در سال مالی 2018 در مقایسه با کسری بودجه 2017 (666 میلیارد دلار) طی 6 سال گذشته بی سابقه بوده است. سال مالی دولت آمریکا از اول اکتبر تا پایان سپتامبر است.

    به گزارش دفتر بودجه کنگره، کسری بودجه 2018 معادل 3.9 درصد تولید ناخالص داخلی است که نسبت به 3.5 درصد سال گذشته ،افزایش داشته است. درآمد دولت تقریباً تفاوتی با سال گذشته نداشت در حالی که سرمایه‌گذاری حدود 3 درصد رشد کرده است.

    کسری بودجه دولت آمریکا طی سالهای اخیر افزایش یافته و نگرانی نسبت به حجم بدهی های کشور را که اکنون به 21.5 تریلیون دلار می‌رسد بالا برده است. دفتر بودجه در روز پنجشنبه گزارش داد که دولت 523 میلیارد دلار در سال مالی 2018 سود پرداخت کرده که بالاترین رکورد بوده است.

    افزایش کسری بودجه دولت آمریکا با انتخابات میان دوره ای کنگره همزمان شده است. جمهوری خواهان کنگره سعیبه بب دارند کنترل مجلس سنا را حفظ کنند. ترامپ در یک کمپین ریاست جمهوری گفت که می‌تواند شرایط مالی دولت را بهبود بخشد، بنابراین این کسری بودجه نقطه ضعف او قبل از انتخابات ماه آینده نخواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی