عصر بازار

اختصاص ۳۲۰ میلیارد تومان برای تسهیلات اشتغال‌زایی در روستاهای گلستان

عصر اعتبار- مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان با اشاره به این‌که امروز توسعه اقتصادی روستاها در اولویت است، گفت: امسال ۳۲۰ میلیارد تومان تسهیلات برای توسعه اقتصادی روستاهای استان در نظر گرفته شد.

اختصاص ۳۲۰ میلیارد تومان برای تسهیلات اشتغال‌زایی در روستاهای گلستان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، «علی نصیبی» در جمع خبرنگاران با تبریک روز روستا و عشایر اظهار کرد: 871 هزار و 546 نفر معادل 46.7 درصد جمعیت استان در روستاها سکونت دارند.

    وی با اشاره به این‌که بر اساس سرشماری سال 95 تعداد 935 روستای بالای 20 خانوار جمعیت در استان وجود دارد، افزود: 910 دهیاری فعال در استان با جمعیت تحت پوشش 848 هزار و 943 نفر داریم. 3141 عضو شورای اسلامی در راستای مدیریت این روستاها تلاش می‌کنند.

    نصیبی خاطرنشان کرد: 827 روستا با داشتن 93 درصد جمعیت روستایی استان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند. همچنین 27 روستا توسط شرکت گاز در حال گازرسانی است.

    مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان خاطرنشان کرد: 792 روستا تحت پوشش خدمات آب و فاضلاب روستایی است.

    وی تصریح کرد: در سطح استان 609 روستا دارای خانه بهداشت است که به روستاهای همجوار هم سرویس‌دهی می‌کنند.

    نصیبی گفت: 846 مدرسه ابتدایی، 396 مدرسه راهنمایی، 128 دبیرستان و 30 مدرسه شبانه‌روزی در روستاهای استان فعال هستند.

    مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان در ادامه اظهار کرد: در گذشته نگاه‌ها به روستاها بیشتر در حوزه توسعه عمرانی بود اما با توجه به تغییر رویکردها در سال‌های اخیر، توسعه اقتصادی روستاها در اولویت قرار گرفته است.

    نصیبی با اشاره به تسهیلات در نظر گرفته شده برای توسعه اقتصادی روستاها، تصریح کرد: در سال 97، بالغ بر 320 میلیارد تومان تسهیلات در این بخش در نظر گرفته شده است. به واحدهای تولیدی- اقتصادی مرتبط با روستا در مناطق مرزی و عشایری، تسهیلات با سود 4 درصد و در سایر مناطق روستایی  با سود 6 درصد پرداخت می‌شود. بخش اول سهمیه استان به میزان 160 میلیارد تومان در حال جذب است و امیدواریم مابقی 160 میلیارد تومان نیز به زودی به استان ابلاغ شود.

    مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان یادآور شد: هم‌اکنون استان گلستان از نظر جذب این تسهیلات رتبه پنجم کشور را دارد.

    وی با تأکید بر این‌که نگاهمان این است که به مشاغل اشتباه شده در استان تسهیلات پرداخت نکنیم، گفت: سرمایه‌گذاران خارج از روستا هم می‌توانند در این مناطق سرمایه‌گذاری کنند. اولویت ما این است که نیروی کار را از روستاها جذب شود.

    نصیبی خاطرنشان کرد: علاوه‌بر این، تسهیلاتی از سوی مجموعه ما با حمایت معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری و بنیاد علوی در اختیار روستاییان قرار می‌گیرد.

    مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان یادآور شد:‌ پیش‌بینی می‌کنیم با پرداخت این تسهیلات، در سال 97 و 98 بالغ بر 1000 واحد اقتصادی جدید در روستاهای استان راه‌اندازی شود که کمک بسیار زیادی به کاهش نرخ بیکاری روستاییان می‌کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی