عصر بازار

یک استاد دانشگاه:

تصویب CFT مردم را از ادامه رابطه مالی ایران با سایر کشورها مطمئن کرد

بانک مرکزی به سود بانکی سروسامان می‌دهد

عصر اعتبار- استاد دانشگاه تهران اظهار داشت: در واقع مردم مطمئن شده‌اند که با تصویب این لایحه رابطه ایران با سایر جهان حتی با وجود تحریم‌های آمریکا کاملا قفل نمی‌شود.

تصویب CFT مردم را از ادامه رابطه مالی ایران با سایر کشورها مطمئن کرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، تیمور رحمانی در مورد تاثیر تصویب CFT بر روی نرخ ارز در بازار آزاد گفت: در واقع مردم مطمئن شده‌اند که با تصویب این لایحه رابطه ایران با سایر جهان حتی با وجود تحریم‌های آمریکا کاملا قفل نمی‌شود و این روند تداوم خواهد داشت، در واقع پیام می‌دهد که روند صادرات و نقل‌وانتقالات مالی ادامه خواهد داشت و این انتظار که تحریم‌ها تمام نقل‌وانتقالات را قفل می‌کند را از بین می‌برد.

    وی ادامه داد: اما نباید فراموش کرد که با تصویب این لایحه تمام مشکلات حل نخواهد شد، در واقع برای حل مشکلات اقتصادی کشور نیازمند مجموعه‌ای از اقدامات هستیم که این لایحه می‌تواند به عنوان بسترساز عمل کند و قرار هم نیست تمام مشکلات را حل کند.

    استاد اقتصاد دانشگاه تهران اقدامات بانک مرکزی در سروسامان دادن به نرخ سود بانکی را مثبت ارزیابی کرد و افزود: بانک مرکزی آرام آرام در این مسیر گام برمی‌دارد اما  چون کار ساده‌ای نیست سعی می‌کند بدون درهم ریختن شرایط، این کار صورت بگیرد.

    وی ادامه داد: البته برخی بانک‌ها سود بالایی را می‌پردازند که این به معنی باز گذاشتن دست بانک‌ها در این روند نیست، البته این بانک‌ها قبلا نیز همین نرخ سود را پرداخت می‌کردند و شواهد حاکی است که بانک مرکزی در راستای سروسامان دادن به نرخ سود بانکی است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی