عصر بازار

دبیر کل کانون صرافان ایران خبر داد:

عرف کارمزد ۱۰۰ تومانی معاملات ارز در صرافی ها

تضمین پرداخت جریمه به افراد در صورت تخلف صراف ها

عصر اعتبار- دبیر کل کانون صرافان ایران گفت: در صورتی که افراد سکه را با فاکتور و شماره ثبت از صرافی خریداری کنند در مواقع بروز مشکل می‌توانند مورد را به کانون صرافان گزارش دهند و این کانون جریمه ۱.۵ برابری قیمت سکه را از صرافی دریافت و به مشتری پرداخت خواهد کرد.

عرف کارمزد ۱۰۰ تومانی معاملات ارز در صرافی ها
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از میزان، رضا ترکاشوند در نشست خبری صبح امروز در پاسخ به سوال خبرگزاری میزان مبنی بر اینکه رقم عرف سود صرافی‌ها در خرید و فروش ارز چقدر تعیین شده، عنوان کرد: سیستم بازار ریزشی و افزایشی است و نمی توان به طور دقیق حاشیه سود را تعیین کرد اما حاشیه سود در حالت ماکزیمم برای دلار و یورو رقم 100 تومان بالغ بر 0.1 درصد نرخ است.

    وی در خصوص رقم سود صرافی‌ها در بازار سکه نیز خاطرنشان کرد: باتوجه به شرایط بازار و افت و خیز قیمت‌ها رقم سود برای خرید و فروش صرافی‌ها بین 100 تا 150 تومان تعیین شده است.

    دبیر کل کانون صرافان ایران گفت: طبق دستورالعمل بانک مرکزی خرید و فروش سکه‌های ضرب شده از سوی این بانک صرفا به عهده صرافی‌ها قرار دارد.

    ترکاشوند در ادامه افزود: چند ماهی است که بخشنامه ای در این خصوص از سوی وزارت صمت ابلاغ شده و کانون صرافان نیز وارد عمل شده و جدی تر پیگیر اجرا است و دیگر مشاغل از جمله طلا فروشی‌ها اجازه فروش مسکوکات بانک مرکزی را ندارند.

    وی در خصوص برخورد با تخلف صرافی‌ها در زمینه رقم عرف سود سکه گفت: در صورتی که افراد سکه را با فاکتور و شماره ثبت از صرافی خریداری کنند در مواقع بروز مشکل می‌توانند مورد را به کانون صرافان گزارش دهند و این کانون جریمه 1.5 برابری قیمت سکه را از صرافی دریافت و به مشتری پرداخت خواهد کرد.

    دبیر کل کانون صرافان ایران در پاسخ به سوالی مبنی بر خرید ارز مردم از سوی شعب منتخب بانک‌ها و تاثیر آن بر بازار گفت: ورود شعب ارزی بانک‌ها به تعادل بیشتر بازار در معاملات ارزی تعادل کمک خواهد کرد و این نکته حائز اهمیت است که در ایران نرخ قابل پیش بینی نیست چراکه مباحث بسیاری در یک سیستم به هم پیچیده بر روی نرخ ارز تاثیرگذار است.

    ترکاشوند با بیان اینکه بانک مرکزی دیگر بازارساز نیست، خاطرنشان کرد: سامانه نیما زمانی راه اندازی شد که ارز از کشور خارج می‌شد و برای کنترل بیشتر این سامانه ضراحی شد تا همه بازیگران در این سامانه فعالیت کنند و شفافیت حاکم شود و در کنار تاثر فوق العاده اشکالاتی دارد که آن در حال رفع است.

    وی با اشاره به حضور بازیگران بدون مجوز در بازار ارز گفت: مردم فقط از ٦٥۰واحد صرافی مجاز خرید کنند و در قبال خرید خود، سند سنا دریافت کنند تا ارز تقلبی نباشد و حتی از صرافی‌ها پرینت شماره اسکناس خود دریافت کنند تا با مشکلی روبرو نشوند.

    دبیر کل کانون صرافان ایران در پاسخ به سوالی مبنی براینکه چرا برخی از صرافی‌ها با وجود مجوز بانک مرکزی برای معاملات آزاد ارز از خرید یا فروش آن امتناع می‌کنند، اظهار کرد: شرایط در گذشته به گونه‌ای بود که بانک مرکزی نقش بازارساز داشت و تقریبا تمامی نیاز اصلی بازار را تامین می‌کرد و در این بین با تزریق ارز به بازار صرافی‌ها منابع را دریافت و به فروش می‌رساند، اما در حال حاضرصرافی‌ها فقط از محل خریدی که انجام می‌دهند ارز می‌فروشند، بنابراین طبیعی است که وقتی که یک صرافی ارزی خریداری نکرده، منابعی برای فروش در اختیار نداشته باشد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو