عصر بازار

نرخ واقعی دلار از نظر رییس اتاق اصناف

عصر اعتبار- در حالی که طی روزهای گذشته روند نزولی قیمت انواع ارز در بازار آغاز شده، رییس اتاق اصناف ایران معتقد است که نرخ واقعی دلار حدود ۸۰۰۰ تومان است و دولت برای کاهش قیمت ارز در بازار و تثبیت آن باید وحدت رویه و همدلی بین اعضای خود را بیشتر کند و مردم و بخش خصوصی نیز با دولتمردان همکاری کنند.

نرخ واقعی دلار از نظر رییس اتاق اصناف
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، علی فاضلی  اظهار کرد: نرخ واقعی دلار در ایران حدود 8000 تومان است و دولت باید تلاش کند قیمت ارز در بازار منطقی شود و ثبات دوباره به کشور برگردد.

    وی افزود: بازار آزاد ارز کمتر از سه درصد در اقتصاد کشور تاثیر دارد اما مسائل و پیامدهایی که از نوسانات ارزی در بازار به وجود آمده عمدتا ناشی از جو روانی است که دولت باید آن را به سمت و سوی درستی هدایت کند، چراکه هیچ گاه در زمینه تامین ارزاق عمومی و بویژه کالاهای اساسی مشکل و کمبودی در بازار نداشته‌ایم و همواره ارز برای آن‌ها به نرخ دولتی و ارزان تامین شده است.

    فاضلی گفت: اگر بتوانیم در راستای تثبیت بازار ارز، پول ملی را تقویت کنیم، در راستای افزایش بهره‌وری ارزش افزوده و تقویت اقتصاد ملی حرکت کرده‌ایم و دشمن نمی‌تواند خوابی که برای ما دیده را تعبیر کند.

    رییس اتاق اصناف ایران تصریح کرد:‌ اولین گام در راستای ثبات اقتصادی، انسجام، وحدت رویه و مدیریت درونی هماهنگ دولت است که باید بین وزارتخانه‌های مختلف و دستگاه‌های اجرایی تقویت شود که اگر این اتفاق بیفتد و همسویی، همدلی و هماهنگی در دستگاه اقتصادی دولت ارتقا پیدا کند، قطعا شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود و برای ثبات در بازار ارز و اقتصاد کشور نیازمند همکاری و همراهی تشکل‌های اقتصادی بخش خصوصی و مردم با دولت هستیم.

    وی با بیان اینکه اگر تعریف درستی از نظام تسهیلاتی با نگاه به بنگاه‌های داخلی داشته باشیم، می‌توانیم با وحدت و انسجام و همدلی بیشتر مشکلات را تا حدود زیادی حل کنیم، گفت: برخی از دشمنان به دنبال ادامه رفتارهای غیر منطقی در بازار مانند اعتصاب هستند اما بازاریان هیچ گاه تمایلی به اعتصابات مورد نظر دشمن نداشته‌اند و ندارند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی