عصر بازار

صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی کرد:

کاهش رشد اقتصادی آمریکا به ۲.۵ درصد به دلیل جنگ تجاری با چین

عصر اعتبار- صندوق بین‌المللی پول با پیش‌بینی رشد اقتصادی جهان به ۳.۷ درصد اعلام کرد رشد اقتصادی آمریکا در سال آینده به دلیل جنگ تجاری با چین به ۲.۵ درصد کاهش می‌یابد.

کاهش رشد اقتصادی آمریکا به ۲.۵ درصد به دلیل جنگ تجاری با چین
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، صندوق بین‌المللی پول که پیشتر رشد اقتصاد جهانی در سال 2018 را 3.9 درصد پیش‌بینی کرد در آخرین گزارش خود به 3.7 درصد کاهش داد.

    در این گزارش، این صندوق پیش‌بینی خود از رشد اقتصادی 19 کشور حوزه یورو، کشورهای اروپای مرکزی و اروپای شرقی، کشورهای آمریکای لاتین، برخی کشورهای آفریقایی و کشورهای خاورمیانه کاهش داده است.

    صندوق بین‌المللی پول رشد اقتصادی آمریکا را در سال جاری 2.9 درصد پیش‌بینی کرده است که البته نسبت به پیش‌بینی قبلی تغییر نکرده و بیشترین رشد از سال 2005 تاکنون محسوب می‌شود اما پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول نشان می‌دهد رشد اقتصادی آمریکا در سال آینده تحت تأثیر اجرای قوانین کاهش دریافت مالیات و همچنین جنگ تجاری با چین به 2.5 درصد کاهش می‌یابد.

    این صندوق همچنین رشد اقتصادی چین را نیز بدون تغییر نسبت به گزارش گذشته 6.6 درصد برای سال 2018 پیش‌بینی کرد اما برای سال آینده میلادی ارزیابی خود را به 6.2 درصد کاهش داده است که کمترین میزان رشد اقتصادی طی 29 سال برای چین خواهد بود.

    در گزارش این صندوق چشم‌انداز تجارت در جهان نیز تاریک‌تر شده است. این صندوق انتظار دارد تجارت در جهان طی سال جاری 4.2 درصد رشد کند که نسبت به سال گذشته میلادی یک درصد افت داشته است و البته نسبت به پیش‌بینی این صندوق 0.6 درصد پایین‌تر آمده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی