عصر بازار

وزیر کشور در حاشیه جلسه هیات دولت:

محاسبه روادید اربعین بادلار ۸ هزار تومان

عصر اعتبار- وزیر کشور با بیان اینکه روادید عراق با توجه به افزایش قیمت ارز، افزایش قیمت خواهد داشت، گفت: رقمی که تاکنون به ما اعلام شده همان حدود ۸ هزار تومان برای هر دلار است.

محاسبه روادید اربعین بادلار ۸ هزار تومان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، عبدالرضا رحمانی فضلی ظهر امروز (چهارشنبه) و در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران، در پاسخ به سؤالی مبنی بر وضعیت موکب‌های ایرانی در مراسم اربعین امسال اظهارداشت: یک هفته پس از پایان اربعین سال گذشته، ستاد اربعین را شکل دادیم و همه اقداماتی که برای یک سفر خوب، راحت و امن لازم است، به کمک 25 دستگاه اجرایی، پیگیری کردیم.

    وی با بیان اینکه همه برنامه‌هایی که تاکنون آماده شده، نوید یک سفر زیارتی خوب را می‌دهد، افزود: امسال، تدارکات سفر از منظر زیرساخت‌ها مانند پارکینگ و جاده‌ها و هم از منظر امنیت بهتر از سال گذشته است.

    رحمانی فضلی با اشاره به افزایش قیمت ارز گفت: در حوزه روادید عراق با توجه به افزایش قیمت ارز، افزایش قیمت خواهیم داشت و بدنبال آن هستیم که در صورت توافق، این رقم را کاهش دهیم اما رقمی که تاکنون به ما اعلام شده همان حدود 8 هزار تومان برای هر دلار است.

    سهمیه بندی بنزین مطرح نیست

    وی در خصوص سهمیه بندی بنزین نیز اظهار داشت: سهمیه بندی مطرح نیست؛ با توجه به قاچاق سوخت که در جلسه شورای امنیت و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز مطرح شد، در حال حاضر بین ١۰ تا ١٥ میلیون لیتر بنزین از کشور قاچاق می شود و در استان های مرزی بیش از ٦۰۰ هزار کارت سوخت وجود دارد.

    وزیر کشور ادامه داد: پیشنهاد شد که بار دیگر کارت‌ها احیا شود و توسط خود افراد در محل های سکونت مورد استفاده قرار گیرد. رحمانی فضلی در خصوص قانون منع بکارگیری بازنشستگان برای شهرداران و استعلام از مجلس در این خصوص تصریح کرد: برای اینکه حقوق شهرداران حفظ شود، ما همه راه‌ها را می‌رویم و اگر مجبور باشیم استفساریه نیز اخذ خواهیم کرد.

    وی ادامه داد: قانون منع بکارگیری بازنشستگان حدود ١٤ استاندار را شامل می‌شود و نیت ما این است که اولویت را به معاونین استانداران اختصاص دهیم چراکه وقتی استاندار تغییر کند، سلسله تغییراتی در معاونت‌ها و فرمانداری‌ها رخ خواهد داد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی