عصر بازار

معاون پذیرش و ناشران فرابورس:

استقرار حاکمیت شرکتی یک اصل بنیادی است

عصر اعتبار- معاون پذیرش و ناشران فرابورس اعلام کرد : اطمینان از استقرار حاکمیت شرکتی و اجرایی شدن آن برای شرکت هایی که قصد ورود به بازار سهام را دارند یکی از اصول بنیادی است که در فرابورس نیز به آن‌توجه می شود.

استقرار حاکمیت شرکتی یک اصل بنیادی است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، سید مهدی علم‌ الهدی در چهل‌ویکمین نشست خبری «یک دیدار، یک عرضه» که به تشریح ظرفیت‌های شرکت داروسازی آوه سینا اختصاص داشت «آخرین وضعیت پذیرش شرکت‌ها و عرضه‌های اولیه در فرابورس» را اعلام کرد و گفت : در بازار دارایی فکری فرابورس 262 اختراع وجود دارد که معامله 9 اختراع نیز در چند ماه اخیر با ارزش حدود 6 میلیارد تومان انجام شده است.

    عملکرد صندوق های جسورانه

    معاون پذیرش و ناشران فرابورس در ادامه افزود: در بخش صندوق های جسورانه 5 صندوق در تابلو وجود دارد که حجم معاملات آن به 145 میلیارد تومان رسیده است.

    سید مهدی علم‌ الهدی با اعلام این که موافقت اصولی 9 صندوق جسورانه در فرابورس صادر شده گفت : پذیره نویسی یک صندوق در هفته آینده در فرابورس انجام می گیرد که صندوق بازنشستگی کشوری موسس آن خواهد بود و این صندوق در حوزه بیمه و بانک فعالیت خواهد کرد.

    درخواست صندوق سرمایه گذاری فیلم

    معاون پذیرش و ناشران فرابورس اظهار داشت : درخواست پذیرش 10 صندوق نیز در حال بررسی است که در بین آن ها درخواست هایی از حوزه های فیلم، اکتشاف و کشاورزی نیز وجود دارد.

    13 درخواست از دانش بنیان ها

    همچنین سید مهدی علم‌ الهدی با اعلام این که 13 درخواست پذیرش شرکت های دانش بنیان ارائه شده افزود : دستور العمل صندوق های سرمایه گذاری خصوصی نیز در سازمان بورس تصویب شده اما هنوز ابلاغ نشده است.

    دریافت ارز 4200 تومانی

    در ادامه این نشست خبری مدیر عامل شرکت داروسازی آوه سینا خبری گفت : بانک‌ مرکزی تا به امروز با اختصاص عرضه 4200 تومانی حمایت ویژه ای از شرکت به عمل آورده است.

    مزیت نسبی تولید

    میر ترابی در ادامه افزود : با توجه به این که کل چرخه تولیدات دارو شرکت در داخل ایران صورت می گیرد ریسک و بازده سهام «داوه» در سطح خوبی قرار دارد. همچنین با توجه به این که در رده شرکت های دانش بنیان هستیم، حمایت های مناسبی از سوی نهادهای مرتبط از شرکت صورت می گیرد و بر همین اساس می توانیم از تسهیلات بانکی و مالی دانش بنیان استفاده کنیم و 50 درصد پروژه های داروسازی آوه از این طریق تامین مالی می شود.

    نقطه قوت سود انباشته

    وی در ادامه گفت : سود انباشته نقطه قوت هر شرکتی است و در داروسازی آوه سینا بر اساس سیاست های طراحی شده، طرح های توسعه ای در همه بخش ها و کم بودن هزینه های مالی به عنوان یک راهبرد همیشه اجرایی می شود.

    جزییات عرضه اولیه داروسازی آوه سینا

    گفتنی است شرکت داروسازی آوه سینا به عنوان یکصد و یکمین شرکت در بازار دوم فرابورس هفته آینده برای اولین بار پس از پذیرش و با احراز همه شرایط عرضه اولیه می شود. بر اساس این گزارش، این ناشر به عنوان یکصد و یکمین شرکت حاضر در بازار دوم فرابورس با نماد معاملاتی «داوه» و در گروه مواد و محصولات دارویی در تاریخ 16 اسفند ماه 96 از سوی هیات پذیرش فرابورس در فهرست نرخ های این بازار درج و به احتمال زیاد طی یکشنبه هفته پیش رو به روش ثبت سفارش عرضه اولیه می شود.

    ارزش گذاری هر سهم

    بر اساس این گزارش ارزش گذاری هر سهم شرکت داروسازی آوه سینا با سرمایه 35 میلیارد تومانی و بر اساس روش جریان نقدی تنزیل شده(DCF) معادل با 351 تومان و 8 ریال، روش تنزیل سود های تقسیمی معادل با 238 تومان و 6 ریال و بر اساس روش نسبی معادل با 336 تومان و 9 ریال برآورد شده که با محاسبه میانگین، ارزش ذاتی هر سهم معادل با 309 تومان و یک ریال برآورد می شود.

    وضعیت مالی

    دارایی های «داوه» در سال 96 به 907 میلیارد ریال رسیده است که از این میزان 592 میلیارد ریال به دارایی های جاری اختصاص دارد. دوره وصول مطالبات این شرکت از 398 روز به 338 روز در سال 96 کاهش یافته است.

    از سویی دیگر، موجودی کالای این شرکت در پایان سال 96 به 119 میلیارد ریال رسیده که نسبت به سال 95 حدود 20 میلیارد ریال کاهش یافته است. همچنین دوره گردش موجودی کالا به 97 روز کاهش یافته و سود هرسهم سال 96 را 422 ریال اعلام کرده است

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی