عصر بازار

سرمایه‌گذاری کلان دانشگاه‌های بزرگ جهان بر ارزهای دیجیتالی

عصر اعتبار- به نظر می‌رسد که دانشگاه‌های مهم و بزرگ جهان نیز به منظور تامین کمک هزینه و درآمدزایی برای خود، به سرمایه‌گذاری بر روی ارزهای دیجیتالی رمزنگاری‌شده روی آورده‌اند.

سرمایه‌گذاری کلان دانشگاه‌های بزرگ جهان بر ارزهای دیجیتالی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، طی چند سال اخیر ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده بسیاری هم‌چون بیت کوین، مونرو، ریپل و اتریوم از محبوبیت و استقبال بی‌نظیری برخوردار شده و کاربران بسیاری در جهان به‌دنبال استخراج و تبدیل پول‌های خود به ارزهای دیجیتالی هستند؛ چرا که این روزها بسیاری از افراد با خرید و استخراج این ارز توانسته‌اند به پول زیادی دست پیدا کنند.

    با گسترش روزافزون محبوبیت و استقبال از ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده در جهان، شرکت‌ها، سازمان‌ها، صرافی‌ها و مراکز بزرگی در زمینه خرید و فروش و سرمایه‌گذاری در این حوزه شروع به فعالیت کرده‌اند و از طریق سرمایه‌گذاری بر روی ارزهای دیجیتالی رمزپایه و توسعه ارزهای اختصاصی برای خود توانسته‌اند به سودآوری و درآمد قابل توجهی دست پیدا کنند. درآمدی که به گفته کارشناسان فعال در این حوزه، به سختی از طرق دیگر به دست می‌آید و همین امر موجب شده است که سرمایه‌گذاری بر روی ارزهای مجازی از استقبال بی نظیری برخوردار شود. 

    حالا به‌ تازگی نشریه The Information گزارشی منتشر کرده که نشان می‌دهد بزرگترین و مشهورترین دانشگاه‌های جهان نظیر دانشگاه هاروارد، استنفورد، کالج تکنولوژی ماساچوست، دانشگاه دارتموث و دانشگاه کارولینای شمالی همگی حداقل بر روی یک ارز دیجیتالی تمرکز و سرمایه‌گذاری کرده‌اند تا بتوانند از این طریق به کاهش هزینه‌های خود و افزایش درآمدزایی‌های موسسات علمی و پژوهشی خود بپردازند.

    در این گزارش همچنین ذکر شده است که این پنج دانشگاه، میلیون‌ها دلار بر روی ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده و یا سهام شرکت‌های مربوط به این ارزها سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

    پیشتر نیز گزارش‌هایی از سرمایه‌گذاری کلان دانشگاه ییل از سوی سی‌ان‌ان منتشر شده بود که در هر حال نشان‌دهنده تمرکز و تمایل موسسات علمی و آکادمیک به سمت و سوی ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده و بهره‌گیری از فرصت‌های طلایی و پتانسیل‌های رو به رشدی که دارد، بوده است.

    جان ویکتور یک روزنامه‌نگار فعال در این حوزه بر این باور است که تمایل سرمایه‌گذاری‌های مختلف به سمت ارزهای مجازی رمزپایه بدون شک اعتبار این ارزها را به طور قابل توجهی افزایش خواهد داد.

    بیت‌کوین از سال 2009 میلادی معرفی شد و به‌تدریج به مشهورترین ارز دیجیتالی در سراسر جهان که ارزش بسیار بالایی پیدا کرد، تبدیل شد. گفته می‌شود ارزهای دیجیتالی رمزپایه غیرقابل هک هستند و باید به‌صورت ناشناس و با استفاده از سخت‌افزارهای قدرتمندی از پلت‌فرم‌های مخصوص استخراج این نوع ارزهای مجازی، استخراج یا به اصطلاح ماینینگ شوند.

    این در حالیست که بسیاری از کشورهای جهان در تلاشند تا این پول بی‌افسار را کنترل کرده و معاملات با آن را تا حد امکان محدود کنند، چراکه آن‌ها بر این باورند بیت کوین به تجارت‌های غیرقانونی و غیرمجاز هم‌چون تجارت اسلحه، تجهیزات تروریستی، قاچاق دارو و مواد مخدر دامن‌زده و به علت آنکه مقامات قضایی و پلیس نمی‌توانند طرفین معامله را شناسایی و ردگیری کنند، باعث سهولت استفاده از آن می‌شود. این درحالیست که برخی دیگر از کشورها با وضع قوانین دقیق و درست، استفاده از این ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده را مجاز اعلام کرده‌اند.

    بر اساس گفته‌های تحلیلگران، زمانی که بیت‌کوین در سال 2009 برای نخستین بار در بازارهای جهانی ظهور پیدا کرد، ارزش آن حتی از یک دلار هم کمتر بود، اما در ماه‌های گذشته حتی تا مرز 20 هزار دلار هم رسید. در واقع، فناوری بیت‌کوین ‌که یک پول رمزنگاری شده است، این امکان را به کاربران می‌دهد که بدون نیاز به هیچ بانکی مبادلات مالی خود را انجام دهند و هم‌چنین هویت طرفین معامله نیز ناشناس باقی می‌مانند. ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده باید توسط سخت‌افزارهای قدرتمندی که معمولا کارت گرافیک موجود در ابررایانه‌هاست، استخراج یا به اصطلاح ماینینگ شوند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو