عصر بازار

سقوط ۱۳ میلیارد دلاری ارزش بیت کوین

عصر اعتبار- ارزش بیت کوین در اتفاقی کم نظیر، ۱۳ میلیارد دلار کاهش را تجربه کرد. این اتفاق پس از آن رخ داد که صندوق بین المللی پول در خصوص ارزهای دیجیتال هشدار داد.

سقوط ۱۳ میلیارد دلاری ارزش بیت کوین
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از انتخاب، صندوق بین المللی پول هشدار داد که "رمزنگاری" می تواند آسیب پذیری های جدید در سیستم مالی بین المللی ایجاد کند.

    اعلام همین خبر نیز باعث شد که ارزش بیت کوین تا مرز 3 میلیارد دلار کاهش را تجربه کند. موضوعی که وضعیت بازار اوراق قرضه را نیز دستخوش تغییراتی جدی کرد.

    بر این اساس تا ساعت 10:23 دقیقه به وقت محلی ، قیمت بیت کوین تقریبا 5 درصد به ارزش 6303 دلار کاهش یافت. البته اینغیر معمول نیست که بیت کوین با افت ارزش مواجه شود. اما این عجیب است که در عرض تنها سه ساعت، حدود 13 میلیارد دلار از ارزش کل بازار بیت کوین سقوط کند.

     

    این افت در میان هشدارهای تازه از مقامات مالی در مورد رشد سریع سکه های دیجیتال و تهدید بالقوه به اقتصاد  عادی است. صندوق بین المللی پول در گزارش اخیر خود گفت: "ادامه رشد سریع دارایی های رمزنگاری  شده می تواند آسیب پذیری های جدید را در سیستم مالی بین المللی ایجاد کند."

     

    بسیاری از علاقه مندان به cryptocurrency امیدوار بودند که سال 2018 سال تنظیمات رگولاتورها به ایده حرفه ای سازی تجارت دارایی های دیجیتال با استفاده از صندوق های معامله با بورس باشد. کمیسیون اوراق بهادار و اوراق بهادار ایالات متحده تعدادی از صندوق ها  را رد کرده است.

    در عین حال، در طول سال های اخیر نرخ کلاهبرداری با ارزهای دیجیتال هم کم تعداد نبوده است و همه این عوامل به این معنی است که بیت کوین، XRP و اتروم تا پایان سال 2017 و آغاز سال جاری بهبود نیافته است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی