عصر بازار

قیمت جهانی طلا کاهش یافت

عصر اعتبار- قیمت طلا پس از افزایش ۲.۵ درصدی در روز پنج شنبه در معاملات امروز ۰.۴ درصد کاهش یافت و به ۱۲۱۸.۸۶ دلار در هر اونس رسید.

قیمت جهانی طلا کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، قیمت طلا در روز جمعه با ثابت شدن بازار سهام آسیا کاهش یافت و قیمت آن نزدیک به رکورد بالاترین قیمت در ده هفته گذشته باقی ماند.

    قیمت طلا پس از افزایش 2.5 درصدی در روز پنج شنبه ، در ساعت7:38 به وقت گرینویچ ، 0.4 درصد کاهش یافت و به 1218.86 دلار در هر اونس رسید. افزایش قیمت روز پنجشنبه بالاترین افزایش از ژوئن 2016 بود.

    قیمت طلای آمریکا 0.4 درصد کاهش یافت و به 1222.30 دلار در هر اونس رسید.

    بنجامین لو، تحلیلگر کالا گفت:« دیروز سرمایه‌گذاران به دنبال پناهگاهی بودند برای حفاظت از سرمایه شان. بازارها اکنون دارند به وضع عادی برمیگردند ، کمی هم شاهد فروش سود آور طلا هستیم».

    وی ادامه داد:« گرچه طلا امروز کاهش داشته ولی اگر بتواند بالاتر برود و به بیش از 1235 دلار در هر اونس برسد ، روند بازار را تغییر میدهد».

    شکستن قیمت 1200 دلار و رد شدن از 1225 دلار نشان می‌دهد که بازار طلا اوضاع خوبی دارد مخصوصاً در نوامبر و دسامبر شاهد افزایش خرید فیزیکی طلا هم خواهیم بود.

    با برملا شدن جنگ تجاری آمریکا و چین و افزایش نرخ سود در آمریکا ، سرمایه گذاران بیشتر به ایمنی سرمایه گذاری در دلار رو آوردند که باعث شد قیمت طلا بیش از 10 درصد از حداکثر قیمت آن در ماه آوریل کاهش یابد.

    طبق نظر وانگ تایو، تحلیلگر فنی رویترز، قیمت طلا طبق الگوی فیبوناچی احتمالا به 1237 دلار در هر اونس می‌رسد.

    به نظر می رسد  طلا در این هفته با افزایش 1.4 درصدی بهترین عملکرد خود را داشته است.

    در این بین، قیمت پالادیوم با 9 درصد افزایش به 1086.75 دلار رسید. بالاترین قیمت آن 1096.80 دلار در ماه ژانویه بود.

    قیمت نقره 14.56 دلار تغییر کرده و پلاتینیوم با 0.3 درصد کاهش به 836.50 رسید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی