عصر بازار

شرایط هدایت نقدینگی از بازار ارز به بورس فراهم است

عصر اعتبار- رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شرایط هدایت نقدینگی از بازار ارز به بازار سرمایه فراهم است،گفت:بازار سرمایه ظرفیت جذب نقدینگی را دارد.

شرایط هدایت نقدینگی از بازار ارز به بورس فراهم است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خانه ملت، محمدرضا پورابراهیمی در خصوص وضعیت بورس گفت:در وضعیت فعلی بازار می توان نقدینگی قابل توجهی را به بازار سرمایه سوق داد.

    رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد:با توجه به بالا بودن نرخ بازده بازار سرمایه در مدت اخیر و تبعات مثبتی که برای سرمایه گذاران دارد انگیزه برای سرمایه گذاری در بورس بالا رفته است. 

    نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:حدودا 300 الی 400 میلیارد تومان خالص افزایش حضور منابع سرمایه گذاران حقیقی در بورس در مدت اخیر بوده که نکته مهمی محسوب می شود چرا که درباره حضور شرکت های حقیقی در بورس خیلی نمی توان تحلیل کرد.

    روزانه 400 میلیارد منابع بخش حقیقی به بازار سرمایه اضافه شده است

    پورابراهیمی داورانی در ادامه گفت و گوی خود با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت تصریح کرد:براساس آمار روزانه 400 میلیارد منابع بخش حقیقی به بازار سرمایه اضافه شده است البته بازار سرمایه ظرفیت جذب نقدینگی را دارد.

    وی گفت:در چند ماه اخیر بازدهی بالای در بورس وجود داشته است.تعدیل قیمت به واسطه نقش تغییر نرخ ارز در ارزش دارایی پایه شرکت های بورسی بویژه شرکت های صادراتی انجام شده است.    

    رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد:پیش بینی می شود با توجه به ظرفیت مناسب بازار سرمایه،شرایط هدایت نقدینگی از بازار ارز به این بازار فراهم شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی