عصر بازار

افزایش دوباره کسری تراز تجاری آمریکا با چین

عصر اعتبار- آمارهای دولتی نشان می‌دهد در ماه سپتامبر و علی‌رغم تمام اقدامات آمریکا برای مقابله تجاری با چین کسری تراز تجاری واشنگتن با پکن به ۳۴.۱ میلیارد دلار رسید.

افزایش دوباره کسری تراز تجاری آمریکا با چین
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، آمارهای رسمی نشان می‌دهد تراز تجاری آمریکا با چین در ماه سپتامبر به منفی 34.1 میلیارد دلار رسیده است که این مسئله می‌تواند به تشدید جنگ تجاری بین دو طرف منجر شود.

    در حالی کسری تراز تجاری بین دو کشور به نفع چین افزایش یافته است که آمریکا اقدامات زیادی برای مقابله با بالا رفتن کسری تراز تجاری با این کشور آسیایی انجام داده است.

    طی سال جاری دونالد ترامپ با هدف اعمال فشار بر چین بر واردات صدها میلیارد دلار کالا از این کشور تعرفه گمرکی اعمال کرده است و مدعی است در صورتی‌که چین در این زمینه تسلیم نشود فشار بر این کشور را افزایش خواهد داد.

    آمارهای گمرک چین نشان می‌دهد در ماه سپتامبر صادرات چین به آمریکا به 46.7 میلیارد دلار رسیده است و از طرف دیگر صادرات آمریکا به چین به 12.6 میلیارد دلار کاهش یافته است.

    اوایل ماه سپتامبر آمریکا بر واردات 200 میلیارد دلار کالا از چین تعرفه گمرکی اعمال کرد و پکن نیز در مقابل برای واردات 60 میلیارد دلار کالای آمریکایی عوارض گمرکی در نظر گرفت.

    سخنگوی گمرک چین می‌گوید: اختلافات تجاری بین چین و آمریکا برای این کشور مشکل‌ساز بوده و توسعه تجارت خارجی پکن را با مشکل مواجه کرده است.

    این آمارها همچنین نشان می‌دهد با توجه به رشد بیشتر صادرات نسبت به واردات تراز تجاری چین با کلیه کشورها مثبت 31.7 میلیارد دلار در ماه سپتامبر بوده است، صادرات چین در این ماه نسبت به ماه سپتامبر سال گذشته 14.5درصد افزایش داشته و واردات این کشور نیز 14.3 درصد بالا رفته است.

    در حالی که آمارها از روند باثبات تجارت خارجی چین حکایت دارد اما کارشناسان بر این باورند طی ماه‌های آینده تأثیر جنگ تجاری بر اقتصاد چین مشهود خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی