عصر بازار

در مقایسه با آمریکا و چین؛

جذب سرمایه توسط استارت اپ های اروپایی کاهش یافت

عصر اعتبار- در حالی که استارت اپ های چینی و آمریکایی با سرعت در حال افزایش جذب سرمایه برای پیشبرد ابتکار عمل های فناورانه خود هستند، شرایط در اروپا کاملا متفاوت است.

جذب سرمایه توسط استارت اپ های اروپایی کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر، یافته های موسسه ونچرسورس نشان می دهد میزان سرمایه های جذب شده توسط استارت اپ های اروپایی و تعداد قراردادهای منعقد شده میان آنها و سرمایه گذاران در سه ماهه منتهی به ماه سپتامبر کاهش چشمگیری داشته است.

    بر همین اساس، جذب سرمایه استارت اپ های اروپایی در سه ماهه سوم سال 2018 بالغ بر 5.22 میلیون دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه با سال قبل 21 درصد کاهش یافته است. تعداد قراردادهای جذب سرمایه طی این مدت هم 684 مورد بوده که در مقایسه با سه ماهه سوم سال 2017 حدود 9 درصد کاهش نشان می دهد.

    نکته قابل تامل اینکه میزان جذب سرمایه در سه ماهه سوم سال 2018 در مقایسه با سه ماهه دوم سال 2018 حدود 26 درصد کاهش و تعداد قراردادها هم در مقایسه با همین مدت 18 درصد کاهش نشان می دهد.

    جالب اینکه انگلیس حتی بعد از خروج از اتحادیه اروپا توانسته رتبه اول را در این زمینه در اروپا از آن خود کند و در سه ماهه سوم سال 2018 حدود 43 درصد از کل سرمایه های جذب شده و 32 درصد از کل قراردادها را به خود اختصاص داده است. اما 2.3 میلیارد دلار جذب شده توسط این استارت اپ ها در مقایسه با سه ماهه دوم سال 2018 حدود 11 درصد و تعداد قراردادها هم 16 درصد کاهش نشان می دهد.

    فرانسه در زمینه جذب سرمایه رتبه دوم (679 میلیون دلار) و در زمینه عقد قرارداد سرمایه گذاری رتبه سوم (78 قرارداد) را به خود اختصاص داده است. آلمان با جذب سرمایه 631 میلیون دلاری رتبه سوم و با عقد 83 قرارداد رتبه دوم را کسب کرده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی