عصر بازار

مدیرعامل بیمه سلامت:

دولت حق بیمه بیمه‌شدگان رایگان را به طور کامل پرداخت می‌کند

عصر اعتبار- مدیرعامل بیمه سلامت با بیان اینکه ۸۵ درصد بیمه شدگان تحت پو شش بیمه رایگان هستند گفت: دولت حق بیمه این افراد را به طور کامل پرداخت می‌کند.

دولت حق بیمه بیمه‌شدگان رایگان را به طور کامل پرداخت می‌کند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، طاهر موهبتی، مدیرعامل بیمه سلامت در نشست خبری که به مناسبت تشریح اقدامات سازمان بیمه سلامت برگزار شد، اظهار داشت: تفاوت ما در اطلاع رسانی با سایر دستگاه‌ها این است که از اهالی فن برای مشورت استفاده کردیم.

    وی با بیان اینکه در سوم آبان ماه سال 74  قانون بیمه سلامت همگانی تصویب شد، ادامه داد: در سوم آبان ماه سال 74 قانون بیمه سلامت همگانی تصویب شد که در سال اول 6 میلیون نفر تحت پوشش قرار گرفتند و اکنون 40 میلیون پوشش قرار دارند.

    مدیرعامل بیمه سلامت با بیان اینکه 85 درصد افراد به صورت رایگان تحت پوشش هستند، گفت: دولت حق بیمه این افراد را به طور کامل پرداخت می‌کند.

    موهبتی تصریح کرد: 4 سال بود که قیمت همو دیالیز افزایش قیمت نداشت و برخی مراکز ارایه دهنده خدمت با مشکل مواجه شده بودند.

    وی افزود: 16500 نفر بیمار دیالیزی تحت پوشش بیمه سلامت هستند و در سال 1500 میلیون نفر کار دیالیز انجام می‌دهند؛ همچنین 1700 نفر توسط شرکت‌های طرف قرارداد در منزل خدمات دریافت می‌کنند.

    مدیرعامل بیمه سلامت خاطرنشان کرد: قیمت قبلی ست و صافی دیالیز که در هر جلسه خونی مورد استفاده قرار می‌گیرد در گذشته 45000 تومان بود و اکنون به 65000تومان افزایش یافته است که امیدواریم خدمات با کمیت و کیفیت بیشتری ارایه شود.

    موهبتی افزود: حدود 16500 بیمار دیالیزی تحت پوشش بیمه سلامت هستند و67 هزار بیمار خاص تحت پوشش این بیمه هستند که در سال نود و شش یازده میلیارد تومان برای آنها هزینه شده است.

    وی با بیان اینکه پرداخت‌های بیمه سلامت منظم شده و به طور منظم انجام پرداخت می‌شود، گفت: در هفته آینده حدود 10هزار میلیارد تومان به ارایه کنندگان خدمات پرداخت خواهد شد و از ابتدای سال 5000 میلیارد تومان نیز پرداخت شده است.

    وی افزود: این مبلغ جدای از 3000 میلیارد تومانی است که به صورت اسناد خزانه در اختیار ارایه کنندگان خدمت قرار گرفت. پرداخت مطالبات با اولویت شرکت‌های دارویی و تجهیزات پزشکی انجام خواهد شد.

    وی با اشاره به گلایه‌های ارائه دهندگان خدمات از پرداختی بیمه سلامت، اظهار داشت: دلیل تاخیر در پرداخت‌ها،‌کندی ارائه اسناد بوده است که توسط بانک عامل صورت گرفت اما در حال حاضر با ارائه اسناد سرعت بیشتری در پرداخت‌ها انجام خواهد شد.

    وی خاطرنشان کرد: پرداخت هزار میلیارد تومان از بدهی بیمه باعث شد تا در مجموع 70 درصد مطالبات شهریور ماه امسال بخش دولتی را پرداخت کرده باشیم و همچنین صد در صد مطالبات تیر ماه پرداخت شده است.

    مدیرعامل بیمه سلامت ایران گفت: در بخش غیردولتی 60 درصد مطالبات تیر ماه و 100 درصد مطالبات خرداد ماه پرداخت شده است به داروخانه‌ها نیز مشمول همین وضعیت بوده و تنها یک ماه بدهکار هستیم.

    موهبتی با بیان اینکه در حال حاضر 45 هزار ارائه کنندگان خدمت با این سازمان همکاری می‌کنند، توضیح داد:‌ مطالبات پایان اسفند ماه سال گذشته حدود 7هزار و 490 میلیارد تومان بوده که بخشی از آنها پرداخت شد و در حال حاضر این عدد به 950 میلیارد تومان در بخش خصوصی و 3700 میلیارد تومان در دانشگاه‌ها رسیده است.

    وی  با بیان اینکه همپوشانی بیمه سلامت و بیمه تامین اجتماعی به طور کامل رفع نشده است، اضافه کرد: استحقاق سنجی، ایجاد پایگاه جمعیتی،‌درمان بیمه‌شدگان و همپوشانی بیمه‌ای از جمله اقداماتی بود که طی سال‌های اخیر اجرایی شده و ما در جهت رفع همپوشانی 2 میلیون و 500 هزار نفر بیمه شده روستایی که با تامین اجتماعی همپوشانی دارند اقداماتی را در دستور کار قرار داده‌ایم.

    مدیرعامل بیمه سلامت ایران  افزود: در جهت واقعی شدن بودجه سال آینده از هم اکنون باید برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داد که در این راستا جلسات مختلفی برگزار شده است. در حال حاضر دولت برای ارائه خدمات به یک خانواده سه نفره صد هزار و 500 تومان به ما پرداخت می‌کند در حالی که ما برای این خانواده 132 هزار تومان هزینه می‌کنیم که این موضوع در یک جمعیت 12 تا 15 میلیونی باعث می‌شود تا با کسری 4500 میلیارد تومانی مواجه شویم.

    موهبتی توضیح داد: ما اولویت‌های خود را اعلام کرده‌ایم و امیدواریم در واقعی دیده شدن بودجه بیمه سلامت تاثیر داشته باشد.

    وی با بیان اینکه مدیریت کردن هزینه‌ها باعث شد تا بخشی از کسری بودجه این سازمان جبران شود، گفت: باید توجه کنیم که در مجموع منابع باید بر اساس مصرف تخصیص داده شود و بودجه واقعی را برای بیمه سلامت در سال 98 در نظر بگیریم.

    مدیرعامل بیمه سلامت ایران با بیان اینکه در سال 200 میلیون بار با دفترچه بیمه سلامت به مراکز درمانی کشور مراجعه می‌شود،‌گفت: بیمه سلامت در این زمینه خدمات زیادی ارائه می‌کند و در مواقعی نیز ما با قطع همکاری با بعضی مراکز مواجه شده‌ایم که این مراکز از ارائه خدمات خوب و باکیفیت به بیماران برخوردار نبودند.

    موهبتی با بیان اینکه 95 درصد منابع بیمه سلامت از بخش دولتی تامین می‌شود، گفت: این موضوع یعنی اینکه دولت سهم بیشتری را پرداخت می‌کند و اگر قرار  است دولت منابعی را به این سازمان تخصیص دهد باید شرایط را درک کند.

    وی در پایان با اشاره به قسطی شدن حق بیمه سلامت توضیح داد: معتقد هستیم اقساطی شدن پرداخت حق بیمه سلامت به مردم کمک می‌کند که امیدواریم سازمان برنامه و بودجه با این موضوع موافقت کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو