عصر بازار

محاسبه نرخ واقعی دلار در ایران؛

سقوط دلار به زیر ۷ هزار تومان قطعی است

عصر اعتبار- یک استاد دانشگاه با بیان نتایج یک بررسی از نرخ واقعی دلار در ایران و اینکه نرخ بزودی به زیر ۷ هزار تومان باز خواهد گشت، گفت: نرخ واقعی دلار در ایران بین ۵ هزار و ۹۳۰ تومان تا ۶ هزار و ۵۴۰ تومان است.

سقوط دلار به زیر ۷ هزار تومان قطعی است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، مسلم خانی  با اشاره به اینکه پس از خروج آمریکا از برجام و بروز نوسانات و التهاب های مقطعی، آرامش در حال بازگشت به بازارها است، گفت:‌ ما در سال های بسیاری با تحریم مواجه بودیم.

    این استاد دانشگاه اظهارداشت: در این دوره از تحریم ها اتفاقاتی افتاد که یک مورد دامن زدن تحریم توسط عده ای در داخل کشور و همچنین از طریق شبکه های مجازی داخل و خارج کشور بود.

    خانی تاکید کرد: برخی خواستند تعابیر غیرواقعی از تحریم ها داشته باشند و مردم را بترسانند که باعث خریدهای بیش از حد نیاز اتفاق بیفتد و نرخ دلار نیز به شکل غیر واقعی رشد کند. بررسی های کارشناسان نشان می دهد که نرخ واقعی دلار در ایران بین 5 هزار و 930 تومان تا 6 هزار و 540 تومان است که بر اساس مدلی به دست آمده است.

    وی افزود: اگر جو روانی جامعه به هر دلیلی بهم بریزد می توان قیمت دلار را بالا برد. در حال حاضر نرخ تورم در ونزوئلا 85 هزار درصد است و این نرخ به آن دلیل است که مردم اعتماد خود را از دست داده و برخی کشور خود را ترک کرده اند.

    این کارشانس ارشد کسب و کار تصریح کرد: دامن زدن به جو نادرست و اشتباه در جامعه یک بدِ اخلاقی است که طی آن برخی کاری می کنند که نرخ دلار به عدد بالاتری برود و سپس یک عده افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی به سختی بیفتند و بیماران برای دریافت دارو به مشکل برخورد کنند.

    خانی بیان داشت: نکته دیگر اینکه اتفاقی که افتاده اصلا جنبه روانی ندارد که بگوییم حال که با جوسازی برخی نرخ دلار بالا رفته بود با جو مثبت نرخ ها رو به کاهش گذاشته است؛‌ بلکه اقدامات خوبی از سوی دولت انجام شد و ما توانستیم با اروپا در مباحث مراودات مالی از طریق بانک های مشخصی رایزنی کنیم.

    این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه رییس جمهور آمریکا در سخنرانی اخیر خود در سازمان ملل متحد تحقیر شد افزود: اینکه خوشبختانه دادگاه لاهه یه حکم منصفانه به نفع ایران صادرکرد و تاکید شد که آمریکا حق ندارد پیمان مودت را نقض کند و دارو و قطعات ایمنی پرواز هواپیماها را تحریم کند.

    این مدرس کسب و کار و کارآفرینی گفت: خوشبختانه در درون کشور نیز سیاست های اقتصادی بهتری اتخاذ شد و بانک مرکزی نیز نسبت به قبل خلاق تر و پویاتر عمل می کند. از همه مهم تر خود مردم فهمیدند این حرکتی که کشور با آن مواجه شده بود محصول یک اقتصاد رانتی، تورمی و دلالی بود و این عوامل دست به دست هم داد که بازار ارز و سکه رو به آرامش می رود و من با مطالعه کارشناسی این اطمینان را به مردم می دهم که قیمت دلار در ایران به زیر 7 هزار تومان کاهش خواهد یافت.

    خانی اظهارداشت: التهابات مقطعی به زودی فروکش خواهد کرد و فعالان بخش تولید و کسب و کار باید با اطمینان به فعالیت خود ادامه بدهند و به فکر تعطیلی و تغییر کسب و کار خود نباشند. در عین حال، از همه مردم می خواهم که خریدهای احساسی انجام ندهند چون بازار اصول و قواعدی دارد که طبق آن جذابیت نیز به اقتصاد باز خواهد گشت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو