عصر بازار

سفیر چین در آمریکا:

پکن چاره‌ای ندارد جز این که پاسخ جنگ تجاری آمریکا را بدهد

عصر اعتبار- سفیر چین در آمریکا گفت :« ما هرگز خواستار یک جنگ تجاری نبودیم ولی اگر کسی علیه ما جنگ تجاری راه بیندازد ، باید پاسخش را بدهیم و از منافع خود دفاع کنیم».

پکن چاره‌ای ندارد جز این که پاسخ جنگ تجاری آمریکا را بدهد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، سفیر چین در آمریکا گفت پکن چاره‌ای ندارد و باید جواب جنگ تجاری را که آمریکا شروع کرده بدهد.

    سفیر چین گفت:« ما هرگز خواستار یک جنگ تجاری نبودیم ولی اگر کسی علیه ما جنگ تجاری راه بیندازد ، باید پاسخش را بدهیم و از منافع خود دفاع کنیم».

    این سخنان او در بحبوحه تنش های سیاسی و اقتصادی بین دو اقتصاد بزرگ دنیا بیان شد. موسسات بین المللی و سایر کشورها هشدار داده اند که در صورت حل نشدن این درگیری ، رشد اقتصاد جهانی ضربه خواهد خورد.

    او همچنین اتهام مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا مبنی بر تلاش چین برای دخالت در امور داخلی آمریکا را بی اساس خواند.

    پنس در سخنرانی 4 اکتبر گفت که پکن قصد دارد با جاسوسی ، وضع عوارض ، اقدامات اجباری و کمپین‌های تبلیغاتی افکار عمومی مردم آمریکا را گمراه کند.

    اظهارنظرهای او سخت ترین انتقادی بوده که تا حالا یک مقام عالی رتبه آمریکا علیه چین داشته است. این انتقادات وضع عوارض توسط هر دو دولت را به دنبال داشت که صدها میلیارد دلار در معاملات دوطرفه را شامل می‌شد.

    در اوایل هفته جاری ، صندوق بین‌المللی پول پس از اعلام کاهش دورنمای رشد اقتصادی جهان به 3.7 درصد در سال جاری ، به جنگ تجاری بین چین و آمریکا اشاره کرد. پیش بینی می شود رشد اقتصادی آمریکا در 2019 ، 2.5 درصد باشد یعنی کمتر از 2.9 درصد امسال.

    صندوق بین المللی پول در 9 اکتبر در اجلاس سالانه خود در بالی اندونزی اعلام کرد که اوضاع خوب نیست. رشد اقتصادی از آنچه امیدوار بودیم نامتعادل تر است.

    کریستین لاگارد، رئیس صندوق بین‌المللی پول گفت:« پیام ما واضح هست:کاهش تنش‌ها. منازعات تجاری جریان اقتصاد جهانی را متلاطم می‌کند».

    سفیر چین در آمریکا گفت:« آمریکا در مسائل تجاری برخورد خوبی با چین نداشته است. مواضع آمریکا مدام در حال تغییر است بنابراین نمی‌دانیم که دقیقاً اولویت‌های آمریکا چه هستند».

    نزاع فزاینده تجاری عامل تاثیر گذاری در بازار جهانی در هفته گذشته بوده است. شاخص‌های مهم بورس آمریکا بدترین عملکرد خود را در این هفته داشتند.

    لاری کودلو، مدیر اقتصادی کاخ سفید گفت:« دونالد ترامپ و رئیس جمهور چین احتمالاً در اواخر نوامبر در اجلاس جی 20 با هم ملاقات میکنند. طرح‌ها ، برنامه ها و دستور کارهایی وجود دارد که باید در مورد آنها مذاکره شود».

    او ادامه داد که این گفتگو ها نقشی اساسی در هدایت روابط دارند و علی‌رغم تنش های، فعلی دو کشور روابط خوبی با هم دارند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو