عصر بازار

عضو اتاق بازرگانی ایران:

راه‌اندازی بانک ایرانی در هند، مبادلات تجاری را تسهیل می‌کند

عصر اعتبار- عضو اتاق بازرگانی ایران در خصوص آخرین وضعیت ارتباطات مالی با هند گفت: وضعیت مانند سابق است و هندی‌ها به طور رسمی اعلام کردند که از ما نفت می‌خرند ضمن آنکه به قراردادهایی که تا بیش از این با ما منعقد کرده بودند و در فاز آخر قرار داشت نیز عمل خواهد کرد.

راه‌اندازی بانک ایرانی در هند، مبادلات تجاری را تسهیل می‌کند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ابراهیم جمیلی در خصوص تصویب FATF و اثرگذاری آن در اقتصاد کشور گفت: برخی ادعا می کنند که پیوستن به این گروه خوب نیست اما اکنون مهم این است که با تصویب آن جلوی بهانه‌گیری‌های آمریکا را می‌توانیم در این مقطع بگیریم. قانون مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم یک پیمان بین المللی است و اگر ما می‌خواهیم در دنیا حضور داشته باشیم و با کشورهای دیگر کار کنیم باید آن را بپذیریم.

    وی ادامه داد: متاسفانه هنوز بانک‌های ما سازوکار اجرای این پیمان را ندارند و برای عملی شدن آن نیاز به زمان داریم.

    جمیلی گفت: ما اصلا نباید این قانون را محدود به رابطه ایران با هند، روسیه ، چین و یا کانال اقتصادی اروپا کنیم این مبحث شامل ارتباط با کل کشورهای جهان است. تصویب این قانون یک عمل بازدارنده است اما شتاب دهنده نیست. همانطور که گفته شده نباید انتظار داشته باشیم از فردای اجرای این قانون وضعیت ما کاملا تغییر کند.

    وی در خصوص آخرین وضعیت ارتباطات مالی با هند گفت: وضعیت مانند سابق است و هندی‌ها به طور رسمی اعلام کردند که از ما نفت می‌خرند ضمن آنکه به قراردادهایی که تا بیش از این با ما منعقد کرده بودند و در فاز آخر قرار داشت نیز عمل خواهد کرد.

    عضو اتاق بازرگانی ایران اظهار داشت: اکنون همکاری گسترده‌ای با شرکت‌های هندی در توسعه میدان نفتی آرش و بندر چابهار داریم.

    وی گفت: دولت هند مجوز تاسیس بانک ایرانی را در این کشور صادر کرده و طی روزهای آینده شاهد افتتاح اولین شعبه بانک پاسارگاد در این کشور خواهیم بود.

    عضو اتاق بازرگانی ایران افزود: با وجود این بانک مبادلات تجاری ایران و هند خصوصا در بخش خصوصی تسهیل خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی