عصر بازار

وزیر علوم در جمع خبرنگاران:

مشکل ارز فرصت مطالعاتی دوره دکتری حل شد

عصر اعتبار- وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری گفت: مشکل ارز دانشجویان فرصت مطالعاتی دوره دکتری حل شده است و بیش از ۵۰ درصد از ظرفیت های اعزام شده دوره دکتری مورد حمایت قرار گرفته اند.

مشکل ارز فرصت مطالعاتی دوره دکتری حل شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا ، منصور غلامی در حاشیه نشست امروز (دوشنبه) به مناسبت بیست و ششمین سالگرد تاسیس دانشگاه جامع علمی کاربردی در جمع خبرنگاران در باره مشکل ارز دانشجویی گفت: ارز دانشجویان دکتری حل شده است اما با توجه به نوسانات نرخ ارز و تفاوت نرخ ارز پیش بینی شده در برنامه بودجه با نرخ فعلی، وزارت علوم برای تامین این مابه تفاوت، نیازمند حمایت بیشتر دولت است.
    وی افزود: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تنها برای نرخ ارز پیش بینی شده در بودجه، ریال در اختیار دارد و اکنون که قرار است با نرخ بیشتر ارز را تهیه و استفاده کنیم، نیازمند بهره مندی از حمایت های دولت هستیم.
    غلامی در ادامه اظهارات خود از گفت وگوهای صورت گرفته و وعده سازمان برنامه و بودجه برای کمک به وزارت علوم در تامین ارز دانشجویی خبر داد.

    ** افزایش ظرفیت پذیرش
    غلامی در پاسخ به پرسش خبرنگار دانشگاه ایرنا درخصوص برنامه های وزارت علوم در افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: با توجه به ظرفیت های دانشگاه علمی کاربردی و امکانات تقویت شده در این دانشگاه زیر سایه مدیریت تازه، به طور قطع از افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو در این دانشگاه حمایت خواهیم کرد.
    وی در ادامه بر لزوم تبلیغ و تبیین تاثیرات مثبت آموزش های مهارتی و فنی برای جوانان جویای شغل تاکید و عنوان کرد: مدیریت دانشگاه باید در زمینه تبیین اهمیت مهارت پروری و مهارت آموزی تلاش کرده تا علاقه مندی و اقبال جوانان به این دسته از دانشگاه ها افزایش یابد.

    ** موفقیت دانشگاه علمی کاربردی در تقویت مهارت آموزی
    غلامی در پاسخ به پرسش خبرنگاری در باره دستیابی دانشگاه جامع علمی کاربردی به اهداف در 26 سال فعالیت خود، عنوان کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی از بدو تاسیس با هدف تامین نیروهای ماهر و به روز مبتنی بر آموزش های دانشگاهی شکل گرفت. جای این نیروها در بخش های تولیدی و صنعتی در زمینه های مختلف خالی بود و هنوز هم نیاز جدی به این نیروها وجود دارد.
    وزیر علوم با اشاره به حرکت درست دانشگاه جامع علمی کاربردی در مسیر 26 ساله خود عنوان کرد: این دانشگاه به ساماندهی در قالب ساماندهی کلان آموزش عالی کشور و افزایش دقت در مسیر حرکت دانشگاه نیاز دارد.
    وزیر علوم افزود: جوانان جویای کار باید بر مبنای مهارت های علمی، آموزش ببینند. بهترین مسیر ورود به اشتغال از کانال آموزش های فنی و مهارتی رخ می دهد.

    ** تجمیع دانشگاه فنی و حرفه ای و علمی کاربردی
    غلامی در پاسخ به پرسشی دیگر در باره تجمیع دو دانشگاه فنی و حرفه ای و علمی کاربردی خبر داد: با توجه به اینکه منابع درآمدی یکی از دانشگاه ها دولتی و دیگری غیردولتی است، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برنامه ای برای تجمیع دو دانشگاه فنی و حرفه ای و علمی کاربردی ندارد اما به دنبال حمایت بیشتر از این دانشگاه های در زمینه های مهارت آموزی است.
    وزیر علوم تصریح کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی به دلیل بهره مندی از امکانات غیردولتی جایگاه ویژه ای در توسعه فعالیت های پژوهشی و علمی دارد.

    ** بودجه دانشگاه ها
    غلامی در باره افزایش بودجه دانشگاه ها گفت: بودجه های دولتی وابسته به صندوق دولت هستند، هر ساله رشد بودجه برای دانشگاه ها داشته ایم اما از آنجا که دانشگاه ها نیاز بیشتری به بودجه فعالیت های علمی و پژوهشی دارند، در این زمینه با دولت گفت وگوی بیشتری خواهیم داشت.
     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو