عصر بازار

ورود مجلس به بررسی دلایل افزایش ۴۵۰۰ نفری جمعیت زندانیان مهریه

عصر اعتبار- سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، از بررسی دلایل افزایش ۴۵۰۰ زندانی مهریه در کمیسیون متبوعش در قالب طرح حبس‌زدایی خبر داد.

ورود مجلس به بررسی دلایل افزایش ۴۵۰۰ نفری جمعیت زندانیان مهریه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خانه ملت، حسن نوروزی در رابطه با پیشنهاد طرح همسان‌سازی درآمد و مهریه که از سوی رئیس ستاد دیه به کمیسیون اجتماعی پیشنهاد شده است گفت: ما در کمیسیون قضایی حقوقی در حال بررسی موضوع مهریه از ابعاد مختلف آن هستیم و هم مهریه و کمیت و کیفیت آن و هم نحوه پرداخت مهریه به زوجه و هم احضار زوج در صورت شکایت زوجه را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

    نماینده مردم بهارستان و رباط کریم درمجلس شورای اسلامی، ادامه داد: هم‌اکنون سکه قیمت حبابی داشته که ناگهان بی‌جهت بالا می‌رود به همین دلیل در شرایط کنونی در قالب طرح حبس‌زدایی در حال بررسی این موضوع هستیم، چرا که به تازگی تعداد 4500 نفر به جمعیت زندانیان مهریه اضافه شده است.

    کارفرمایان می‌توانند از اصلاح‌شدگان کانون اصلاح و تربیت مردان بزرگی بسازند

    وی در واکنش به پیشنهاد تشویق کارفرمایان برای استخدام نوجوانان کانون اصلاح و تربیت، خاطرنشان کرد: اصولا نظام جمهوری اسلامی به رشد و بالندگی جامعه به ویژه از دوره کودکان توجه دارد، چرا که در اسلام نیز بر تعلیم نیکو و آموزش قرآن به عنوان مواردی که باعث سازندگی کودکان و نوجوانان می‌شود، تاکید شده است و در این راستا بجای استفاده از کلمه زندان از ندامتگاه استفاده می‌شود که در آن فرد باید از نظر فکری و رفتاری اصلاح شده و متنبه شود.

    نوروزی تصریح کرد: هم‌اکنون باید از مهارت‌های کودکان و نوجوانانی که در کانون اصلاح و تربیت تعلیم دیده‌اند، استفاده شود، چرا که بی‌توجهی به این موضوع باعث می‌شود آنها به همان جرمی که پیش از این مرتکب شده بودند، باز‌گردند.

    سیاست حکومت‌های طاغوت در برخورد با کودکان بزهکار

    این نماینده مردم در مجلس دهم، اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی در حقیقت ولیّ کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست و بدسرپرستی است که به دلیل نداشتن سرپرست مرتکب جرمی شده‌اند، بنابراین بعد از خروج از کانون تاکید شده که کارگاه‌ها این افراد را تحت پوشش بگیرند تا از آنها مردان بزرگی برای آینده بسازند و این اقدام برخلاف حکومت‌های طاغوتی است که از این افراد جنایتکارانی می‌سازند که در سایر کشورها از آنها برای براندازی استفاده کنند.

    سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: وقتی فردی وارد شغلی می‌شود باید توامان در زمینه‌های مهارت‌آموزی و اصلاح نوع تفکر تربیت شود، ضمن اینکه هیچ فردی را قبل از اینکه در مجموعه‌ای مشغول فعالیت شود، نمی‌توان شناخت و باید به فرد این اجازه داده شود که در حین کار، توانایی‌های کاری و فکری خود را نشان دهد، بنابراین اصلاح‌شدگان کانون اصلاح و تربیت نیز در همان قرار داد موقت باید این امکان را داشته باشند که توانایی خود را به اثبات برسانند و اگر مشکلی در رابطه با صلاحیت آنها وجود داشت، کارفرمایان می‌توانند قراردادشان را لغو کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو