عصر بازار

سقوط ۸ درصدی سهام بانک بزرگ ژاپن به دلیل ارتباط با عربستان

عصر اعتبار- در معاملات امروز سهام بانک بزرگ سافت بنک ژاپن به دلیل ارتباط با عربستان ۸ درصد سقوط کرد.

سقوط ۸ درصدی سهام بانک بزرگ ژاپن به دلیل ارتباط با عربستان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، در معاملات امروز بازارهای مالی بین‌المللی ارزش سهام گروه بانکی بزرگ سافت بنک ژاپن به دلیل ارتباط با عربستان سعودی 8 درصد سقوط کرد.

    حدود نیمی از منابع مالی 100 میلیارد دلاری این بانک توسط عربستان سعودی تامین شده است و با توجه به آنکه هم اکنون سعودی‌ها درگیر ناپدید شدن جمال خاشقچی فعال رسانه‌ای سعودی هستند سرمایه‌گذاران اقدام به خروج از این سهم کرده‌اند.

    صندوق چشم‌انداز 100 میلیارد دلار این بانک بزرگترین صندوق سرمایه گذاری حوزه فناوری جهان محسوب می‌شود که بین ماسایوشی سان مدیرعامل این شرکت با دولت عربستان قرارداد شده است.

    عربستان هم اکنون در معرض مجازات جدی از طرف آمریکا به دلیل ناپدید شدن جمال خاشقچی قرار دارد.

    ترکیه می‌گوید: خاشقچی توسط ماموران سعودی در کنسولگری این کشور در استانبول ترکیه کشته شده است.

    نگرانی‌ها درباره ناپدید شدن خاشقچی و نقش عربستان در این زمینه باعث شده است که بسیاری از مدیران عامل شرکت‌های بزرگ آمریکایی حتی از شرکت در کنفرانس سرمایه‌گذاری ریاض موسوم به داووس در صحرا انصراف دهند.

    ماکوتو کیکوچی مدیرعامل مؤسسه مدیریت دارایی میوجو،‌می‌گوید: سقوط سهام سافت بانک بیش از آنکه بنیادی باشد تاثیر هیجانات روانی است.

    مدیرعامل سافت بانک هنوز برای شرکت در کنفرانس ریاض تصمیم‌گیری نکرده است. البته قرار بود راجیو میسرا و سیمون سگارز به عنوان مقامات بلندپایه سافت بانک به همراه سان در این کنفرانس شرکت کنند اما لیست شرکت‌کنندگان در این کنفرانس از صفحه اینترنتی مربوط به کنفرانس سعودی‌ها حذف شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی