عصر بازار

اخذ سفته به عنوان وثیقه تعهدات ارزی مجاز شد

عصر اعتبار- وزارت اقتصاد در نامه ای به سازمان امور مالیاتی، اخذ سفته با درج مبلغ ارزی به عنوان وثیقه غیرنقدی تعهدات ارزی در انجام امور مالیاتی را بلامانع و قابل اجرا اعلام کرد.

اخذ سفته به عنوان وثیقه تعهدات ارزی مجاز شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر،وزارت امور اقتصادی و دارایی در نامه ای که به امضای سید رحمت الله اکرمی برای رئیس کل سازمان امور مالیاتی ارسال کرده، اعلام کرد اخذ سفته  با درج مبلغ ارزی به عنوان وثیقه غیرنقدی تعهدات ارزی در انجام امور مالیاتی بلامانع و قابل اجرا است.

    متن کامل نامه به این شرح است:

    جناب آقای تقوی‌نژاد

    رئیس کل محترم سازمان امور مالیاتی کشور

    سلام علیکم

    همانگونه که مستحضرید بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران پس از اخذ نظر موافق آن سازمان، طی بخشنامه شماره 96/263694 مورخ 1396/8/21 (تصویر پیوست) عنوان کلیه بانک‌های کشور «اخذ سفته با درج مبلغ ارزی به عنوان وثیقه غیرنقدی تعهدات ارزی» را بلامانع نموده است. متعاقب بخشنامه مذکور و با توجه به ابهامات مطروحه و استعلامات به عمل آمده از طرف تعدادی از بانک‌ها در خصوص نحوه تهیه سفته ارزی و شیوه استفاده از آن، مکاتبات مختلفی از طریق اداره کل اموال دولتی و اوراق بهادار این معاونت با بانک مرکزی صورت گرفت که نهایتاً به منظور اتخاذ تدابیر بهینه، جلسه‌ای در تاریخ 1397/7/4 با حضور نمایندگان بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، معاونت امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی، سازمان امور مالیاتی کشور، شرکت سهامی چاپخانه دولتی ایران و هیأت نظارت چاپ اوراق بهادار در محل اداره کل یاد شده، تشکیل و پس از تبادل نظر و با در نظر گرفتن صرفه و صلاح دولت توافق گردید در شرایط فعلی با تدوین دستورالعمل جامع، از ظرفیت سفته‌های جاری و متداول موجود استفاده شود. در این راستا مقرر گردید دستگاه‌های ذیربط نظرات و پیشنهادات خود را برای جمع‌بندی نهایی کتباً به اداره کل فوق‌الذکر منعکس نمایند. با توجه به اینکه علی‌رغم پیگیری‌های متعدد، نقطه نظرات آن سازمان تاکنون واصل نگردیده، خواهشمند است دستور فرمایید مراتب را به قید فوریت مورد رسیدگی قرار داده و نتیجه را به این معاونت اعلام نمایند.

    سید رحمت‌الله اکرمی

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو