عصر بازار

واردات از روسیه ۱۰۰ درصد افزایش یافت

عصر اعتبار- طی نیمه نخست سال جاری ۶۳۳ میلیون و ۲۱۵ هزار دلار کالا از روسیه به کشور وارد شده که نشان از رشد ۹۹.۸۸ درصدی دارد؛در این مدت ایران ۱۱۸ میلیون دلار کالا به این کشور صادر کرده است.

واردات از روسیه ۱۰۰ درصد افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر، کشور روسیه طی نیمه نخست سال جاری 744 هزار و 56 تن کالا به ارزش 633 میلیون و 215 هزار دلار به ایران وارد کرده است که از این حیث در رتبه نهم کشورهای طرف معامله در واردات به ایران قرار دارد.

    واردات انجام شده از روسیه به ایران از لحاظ وزنی 4.59 درصد و از لحاظ ارزش 2.85 درصد از کل ارزش واردات ایران در این مدت را شامل می‌شود.

    این در حالی است که در شش ماه نخست سال گذشته میزان واردات از روسیه به ایران 580هزار و 337 تن به ارزش 316 میلیون و 796 دلار بوده است که از لحاظ وزنی 3.24 درصد و از لحاظ ارزش 1.26 درصد از کل واردات ایران را شامل می شد.

    بررسی ها نشان می دهد میزان واردات از روسیه در نیمه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزنی 28.21 درصد و از لحاظ ارزشی 99.88 درصد افزایش داشته است.

    صادرات 118 میلیون دلار کالا به روسیه

    همچنین ایران در شش ماه نخست سال جاری 212 میلیون و 605 هزار تن کالا به ارزش 118 میلیون و 162هزار دلار به روسیه صادرات داشته است.

    عمده محصولات صادر شده به روسیه شامل انواع میوه و شیرینی، کف پوش، اجزا و قطعات مشعلکهای کوره برای سوخت مایع، پلی استیر، چای، خرما و ... بوده است.

    صادرات انجام شده به روسیه از لحاظ وزنی 0.38 درصد و از لحاظ ارزشی 0.51 درصد از کل صادرات ایران در این مدت را شامل می شود و روسیه را در رتبه 21 مقصد کالاهای صادراتی ایران قرار داده است.

    صادرات ایران به روسیه در نیمه نخست سال گذشته 180 میلیون و 747 هزار تن کالا به ارزش 97 میلیون و 840 هزار دلار بوده که از لحاظ وزنی 0.31 درصد و از لحاظ ارزشی 0.48 درصد از صادرات کل ایران را شامل می شد.

    بنابراین میزان صادرات ایران به روسیه در شش ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزنی 17.63 درصد و از لحاظ ارزشی 20.77 درصد افزایش داشته است.

    به گزارش مهر، تراز تجاری ایران و روسیه رقمی در حدود 515 میلیون و 53 هزار دلار است که انتظار می رود ایران برنامه های بیشتری برای صادرات کالا به این کشور در نظر بگیرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو