عصر بازار

رشد ۲۲۳۲ واحدی شاخص کل بورس تهران

عصر اعتبار- در پایان معاملات روز جاری شاخص کل با بیشترین تاثیر از رشد نمادهای تاپیکو، پارس و وبملت، فارس، فولاد با رشد حدود ۲۲۳۲ واحدی روبرو شد.

رشد ۲۲۳۲ واحدی شاخص کل بورس تهران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از عصر بازار، شاخص کل بورس تهران امروز با رشد 2232 واحدی به رقم 182834 واحد رسید. نمادهای تاپیکو، پارس و وبملت، فارس، فولاد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص و نمادهای ومعادن شپنا بیشترین تاثیر منفی را داشتند.
    ادامه اقبال بازار به نمادهای بزرگ و البته نمادهای همراه با اصلاح قیمتی در روند کاهشی اخیر، رشد شاخص کل را طی معاملات روز جاری در پی داشت.
    امروز از میانه بازار میزان عرضه در بازار افزایش یافت اما این عرضه ها از طرف خریداران جمع شد. ارزش معاملات خرد در بورس تهران 1099 میلیارد تومان به ثبت رسید.  خالص تغییر مالکیت بورس نیز 57 میلیارد تومان حقوقی به حقیقی بود.
    روز جاری فشار فروش در شپنا سهم را برای دقایقی تا محدوده منفی کامل 9900 ریال عقب کشید.، ارزش دادوستدهای این پالایشی از 70 میلیارد تومان فراتر رفت.
    به این ترتیب در این روز رفتار هیجانی و عدم اعتماد همچنان در بازار دیده می شد. برخی از نمادهای موثر بازار در روند چند روز اخیر مانند تاپیکو، وتجارت، خساپا پس از عرضه هیجانی صف خرید و افت قیمت مجددا به محدوده های سقف قیمتی رسیدند.
    عرضه های سنگین در روند اصلاحی اخیر، اختلال ادامه دار در سامانه معاملات که کارایی فعالان را به صورت جدی تحت تاثیر قرار داده است، گمانه زنی در رابطه با گزارش های عملکرد 6 ماهه شرکت ها و همچنین عدم ثبات در روندبازارهای جهانی، به رفتار هیجانی در بازار دامن زده است.
    گفتنی است شاخص هم وزن هم امروز نفسی تازه کرد 296 واحد مثبت خورد و این یعنی برایند بازار به سمت مثبت بوده است. از سویی براساس تحلیل تکنیکال درصورتیکه شاخص کل بورس تهران به کانال 175000  سقوط کند تا 162000 واحد یعنی فیبو 38.2 حمایت خاصی دیده نمی شود و احتمال افت تا این محدوده پیش بینی می وشد لذا کانال 175 زهار واحدی محدوده حساسی برای شاخص محسوب می شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو