عصر بازار

تحقق یک وعده:

سامانه حقوق مقامات آماده است

عصر اعتبار- سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی می گوید که سامانه حقوق ها آماده است و دولت دراین زمینه تاخیری ندارد.

سامانه حقوق مقامات آماده است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خانه ملت، بهروز نعمتی با اشاره به حکم قانون برنامه ششم در خصوص شفافیت حقوق مقامات اظهار داشت: مجلس زمان زیادی است که برای شفافیت حقوق های خود اعلام آمادگی کرده ، از آنجایی که دولت سامانه ای برای این کار طراحی کرده در مجلس دوباره کار نشده است.

    عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: معاونت نیروی انسانی ریاست جمهوری زحمات خوبی کشیده اند و قرار شد هیات رئیسه مجلس این سامانه را در خواست کند.

    وی بیان داشت: زمانی که سامانه را تحویل بگیریم بررسی می کنیم اگر قرار بود چیزی کم اضافه شود کار انجام می شود تا سامانه در مجلس نیز شروع به کار کند.

    نعمتی در این باره که دولت تاخیری دارد، گفت: تاخیری در اجرای حکم قانون برنامه ششم توسعه صورت نگرفته است، جمشید انصاری رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفته  این سامانه آماده شده است.

    عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در خصوص قابل دسترس بودن اطلاعات این سامانه عنوان کرد: بعید می دانم دسترسی به سامانه حقوق تنها برای افراد خاص باشد، احتمالا دسترسی برای عموم است.

    به گزارش خبرگزاری خانه ملت، طبق ماده 29 قانون برنامه ششم توسعه قرار بود، در سال اول برنامه، سامانه حقوق و مزایا ایجاد و دریافتی و حقوق تمامی دستگاه‌ها، نهادها مربوط به قوای سه‌گانه در آن ثبت شود، که رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور خبر داده سامانه ثبت حقوق و مزایا توسط سازمان اداری و استخدامی کشور آماده شده و گزارش آن به هیأت وزیران ارسال شده است.

    از این روی برای ثبت حقوق و مزایای کارکنان و مدیران در سامانه، به‌ویژه برای دستگاه‌هایی که خارج از قوه مجریه هستند آیین‌نامه‌ای لازم هست که باید به تصویب دولت برسد تأکید کرد. به گفته رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور به صورت آزمایشی، اطلاعات حقوق و مزایای تعدادی از دستگاه‌ها مربوط به فروردین ماه در سامانه ثبت شد و تلاش می‌­کنند اطلاعات تمامی دستگاه‌های ذکر شده در قانون، از اردیبهشت‌ماه به صورت فراگیر ثبت ‌شود.

    انصاری پیش از این در خصوص دسترسی به اطلاعات  تصریح کرد: در اینکه دستگاه‌های نظارتی دسترسی خواهند داشت، طبیعی است و اکنون نیز همین‌گونه است. دیوان محاسبات تمامی پرداختی‌ که ذی‌حسابان آنها را کنترل می‌کنند را مجدداً کنترل می نمایند و با استقرار سامانه این کار با سرعت و اطمینان بیشتری انجام می شود.

    وی در مورد دسترسی عموم مردم به سامانه حقوق و مزایا، گفت: بر اساس قانون دسترسی آزاد به اطلاعات، دسترسی‌ عموم مردم نیز برقرار می‌شود. به موجب این قانون وقتی می‌خواهید به اطلاعات دسترسی پیدا کنید باید ابتدا احراز هویت شوید که شما چه کسی هستید تا امکان سوء استفاده پیش نیاید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو