عصر بازار

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی خبر داد:

دستگیری دلالان ارز تلنگر کوچک به بازار است

عصر اعتبار- نایب رئیس کمیسیون اقتصادی در مجلس شورای اسلامی می گوید که با دستگیری دلالان ارز نتیجه بخش نیست و تنها تلنگری کوچک به بازار است.

دستگیری دلالان ارز تلنگر کوچک به بازار است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خبرگزاری خانه ملت، معصومه آقاپور علیشاهی با اشاره به ورود دولت برای دستگیری دلالان بازار ارز، اظهارداشت: به جای پنهان کردن اشتباه نادرست در تصمیم گیری های ارزی که بوی تعفن آن را برداشته و به آن عطر می زنیم بویش برود باید اشتباهات را پذیرفت و اصل و ریشه مشکل را برطرف کرد.

    نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از مواردی که باعث شد بازار ارز به این وضعیت گرفتار شود این بود که دولت از ابتدای التهابات ارزی، تصمیمات اشتباه اتخاذ کرد، تصمیم درست این بود که دولت برای تامین کالاهای اساسی نرخ دولتی تعیین می کرد و اجازه می داد بازار و رقابت پذیری نرخ ارز آزاد را مشخص کند.

    نماینده مردم شبستر در مجلس دهم شورای اسلامی با تاکید براینکه دولت باید همه بساط های ارزی خود را جمع کند تاکید کرد: هر روز تصمیم گیری جدید و غلطی رخ می دهد، از ممنوع کردن صرافی ها تا قاچاق محسوب شدن ارز آزاد، اولویت بندی کالاها و سایتی تخصیص دادن ارز ها را باید کنار گذاشت، برای هر ایرانی نمی توان یک پلیس گذاشت.

    وی بیان داشت: دولت باید اصل مسئله را حل کند، این بگیر و ببندها جز بی نتیجه گی هیچی ندارد، حتی مُسکن موقتی نیست تنها تلنگر کوچک به بازار ارز است که هیچ آثاری به دنبال ندارد.

    آقاپورعلیشاهای با بیان اینکه در دولت های گذشته نحوه مدیریت بازار ارز راتجربه کرده ایم، اظهار داشت: در تمام ادوار ریاست جمهور، هاشمی، خاتمی و احمدی نژاد دو نرخی بودن ارز را تجربه کردیم و مردم بلد هستند با دو نرخ دولتی و آزاد کار کنند.

    نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: نرخ آزاد را با عرضه و تقاضا می توان تعیین کرد، دولت تنها باید مواظب خروج ارز از کشور باشد نه اینکه به تعیین قمیت ارز ورود کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو