عصر بازار

درخواست روسیه از شانگهای برای حذف دلار

عصر اعتبار- نخست وزیر روسیه گفت: استفاده از پول‌های ملی در مبادلات بین اعضای سازمان شانگهای می‌تواند چشم انداز پیش‌روی این سازمان را ارتقا دهد.

درخواست روسیه از شانگهای برای حذف دلار
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، دیمیتری مدودوف در جریان سخنرانی خود در نشست مشورتی سازمان همکاری شانگهای در تاجیکستان گفت: چنین اقدامی لازم است و دولت روسیه از چنین ایده‌ای پشتیبانی می‌کند. با این حال مدودوف افزود که این کار باید با دقت انجام شود.

    مدودوف با بیان اینکه شرایط خارجی دشوار است گفت: برخی دولت‌ها با اقدامات حمایت‌گرایانه و تحریم‌های یکجانبه غیرقانونی، به شیوه‌ای ناعادلانه در فضای جهانی رقابت می‌کنند تا جایگاه مسلط خود را در مناسبات بین‌المللی حفظ کنند. وی گفت: بخش بزرگی از این حملات متوجه روسیه و چین به عنوان دو عضو کلیدی سازمان شانگهای و ایران، همکار این سازمان می‌شود.

    لی کی کیانگ- نخست وزیر چین نیز از اعضای سازمان خواست تا از تجارت آزاد و همکاری‌های اقتصادی درون سازمانی پشتیبانی کنند و گفت سازمان شانگهای بر شش حوزه امنیت، همکاری اقتصادی و تجارت چندجانبه، ظرفیت‌های تولیدی، ارتباطات، نوآوری و روابط بین مردم این کشورها متمرکز خواهد شد.

    سازمان همکاری‌های شانگهای در سال 2001 بین شش کشور روسیه، چین، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان و ازبکستان تشکیل شد و در سال 2017، هند و پاکستان به عنوان هفتمین و هشتمین عضو وارد این سازمان شدند. افغانستان، بلاروس، ایران و مغولستان اعضای ناظر و سری‌لانکا، ترکیه، آذربایجان، ارمنستان، کامبوج و نپال شرکای گفت‌وگوی این سازمان هستند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی