عصر بازار

صعود دلار در برابر یورو، ین و پوند

عصر اعتبار- در معاملات امروز بازارهای مالی جهان، دلار به لطف صعود بورس وال‌استریت توانست در برابر اکثر همتایان خود، صعودی شود.

صعود دلار در برابر یورو، ین و پوند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، باوجود نگرانی‌ها از تشدید جنگ تجاری و افزایش نرخ بهره در آمریکا، هر سه شاخص مهم بورس وال استریت یعنی "داوجونز"، " نزدک‌کامپوزیت" و "اس‌اندپی‌500" کار خود را با بیش از دو درصد افزایش خاتمه دادند.

    در معاملات امروز، شاخص دلار که برابری دلار در مقابل سبدی از ارزهای مهم جهانی را اندازه می گیرد با 0.14 درصد افزایش به 95.18 واحد رسید. در برابر ین ژاپن، هر دلار با 0.07 درصد افزایش به ازای 112.34 ین مبادله شد. استوارت ریتسون، مدیر دارایی های مالی موسسه "اویرا اینوستورز" گفت: افزایش خوش‌بینی نسبت به وضعیت اقتصادی جهان، فشار عرضه بر روی ین را افزایش داده است.

    به دلیل نامشخص بودن سرنوشت مذاکرات بین انگلیس و اتحادیه اروپا بر سر بریگزیت، دلار در برابر پوند نیز صعودی بود، به‌گونه‌ای که هر پوند با 0.1 درصد کاهش به 1.3175 دلار رسید. یورو نیز با افت مشابه 0.1 درصدی به 1.1560 دلار رسید و از رکورد ثبت شده 1.1622 دلاری یکم اکتبر خود بیشتر فاصله گرفت. 

    در برابر سایر ارزها، دلار نیوزلند با اندکی کاهش در مقایسه با روز قبل مواجه شد و به 0.6589 دلار آمریکا رسید. دلار استرالیا نیز 0.07 درصد ارزش خود را از دست داد و به 0.7135 دلار آمریکا رسید. طلا نیز با 0.16 درصد کاهش به 1223 دلار در هر اونس رسید.

    انتهای پیام

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی